
Je kunt mauwen dat de platform-strategie van de Volkswagen Groep ervoor zorgt dat elke auto haast hetzelfde is, maar je kunt ook de voordelen zien. Want als ze de kosten niet konden uitsmeren over drie merken, had je nu waarschijnlijk geen Volkswagen Touareg V8 TDI gehad. Zolang ze de dieselklont maar niet in de Urus lepelen.
De Volkswagen Touareg V8 TDI krijgt de 4,0-liter dieselmotor uit de Bentley Bentayga en de Audi SQ7. Daarmee is de SUV direct de op vier na snelste dieselauto ter wereld. Met zijn 422 pk sprint hij in 4,9 seconden naar de 100 km/u en stopt bij de begrensde topsnelheid van 250 km/u met accelereren.
Leuk, leuk, maar wat kost de Volkswagen Touareg V8 TDI?
De prijs van de Volkswagen Touareg V8 TDI is minimaal 125.770 euro. Het is daarmee de duurste Volkswagen die je op dit moment kunt kopen. Vergelijk het met de Bentley Bentayga Diesel, en je ziet dat je meer dan 100.000 bespaart. De Audi SQ7 kostte ooit ongeveer hetzelfde, maar lijkt uit de prijslijsten te zijn gevallen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkswagen Touareg review: hoe rijdt de duurste VW van dit moment?

De Touareg heeft nu een lichtgevend VW-logo en komt als V6 naar Nederland

Volkswagen gaat auto’s met lichtgevende logo’s op de achterklep leveren

Volkswagen Touareg R eHybrid

De duurste Volkswagen van 2020

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s
