
Je kunt mauwen dat de platform-strategie van de Volkswagen Groep ervoor zorgt dat elke auto haast hetzelfde is, maar je kunt ook de voordelen zien. Want als ze de kosten niet konden uitsmeren over drie merken, had je nu waarschijnlijk geen Volkswagen Touareg V8 TDI gehad. Zolang ze de dieselklont maar niet in de Urus lepelen.
De Volkswagen Touareg V8 TDI krijgt de 4,0-liter dieselmotor uit de Bentley Bentayga en de Audi SQ7. Daarmee is de SUV direct de op vier na snelste dieselauto ter wereld. Met zijn 422 pk sprint hij in 4,9 seconden naar de 100 km/u en stopt bij de begrensde topsnelheid van 250 km/u met accelereren.
Leuk, leuk, maar wat kost de Volkswagen Touareg V8 TDI?
De prijs van de Volkswagen Touareg V8 TDI is minimaal 125.770 euro. Het is daarmee de duurste Volkswagen die je op dit moment kunt kopen. Vergelijk het met de Bentley Bentayga Diesel, en je ziet dat je meer dan 100.000 bespaart. De Audi SQ7 kostte ooit ongeveer hetzelfde, maar lijkt uit de prijslijsten te zijn gevallen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Volkswagen Touareg review: hoe rijdt de duurste VW van dit moment?

De Touareg heeft nu een lichtgevend VW-logo en komt als V6 naar Nederland

Volkswagen gaat auto’s met lichtgevende logo’s op de achterklep leveren

Volkswagen Touareg R eHybrid

De duurste Volkswagen van 2020

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Mercedes G 580 EQ Edition One: meer vermogen dan de G63, meer koppel dan de diesel

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
