Stiekem zijn wij erg blij dat de technische ontwikkelingen niet dermate gevorderd zijn dat we thuis ‘Smell-O-Vision’ (of gewoon geur-televisie) hebben. Dirty Jobs zou nooit meer hetzelfde zijn.

Volvo, vermoedelijk fan van kookshows met fijne geurtjes, zet met de S90 Ambience Concept voorzichtig de eerste stapjes richting geurtelevisie. Via de smartphone kiest de passagier achterin een van de zeven thema’s. De S90 trakteert de inzittenden dan op een nieuwe atmosfeer door middel van beeld, audio en geur.

Welke thema’s heeft de Volvo S90 Ambience Concept?

De Volvo S90 Ambience Concept biedt bijvoorbeeld de thema’s noorderlicht, Scandinavisch bos, zwanenmeer, archipel en regen. Een projector toont een beeld op de hemel en de speakers plus luchtverfrisser ondersteunen het thema. Hoe ruikt het noorderlicht, eigenlijk?

Op de Beijing Auto Show presenteert het merk de Volvo S90 Ambience Concept. Het is voorlopig nog even een concept, maar Volvo benadrukt de ambitie op de techniek aan te gaan bieden in het Excellence-pakket van de S90. Allemaal heel enthousiast doen, dus.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)