De Volvo XC40 is al geruime tijd een van de populairste modellen in Nederland. De kleinste Zweedse SUV staat elke maand wel ergens in de lijst met de vijf bestverkochte modellen. Misschien dat ze met deze nieuwe toevoeging nog een extra stukje marktaandeel kunnen wegsnoepen van de concurrentie. De volledig elektrische Volvo XC40 Recharge is een stukje goedkoper geworden, waardoor hij bijna net zo veel kost als de plug-in hybride versie.
De nieuwe versie luistert naar de naam Volvo XC40 Recharge Pure. De bestaande versie heet Recharge Twin Pure. Waar de elektrische SUV eerst uitsluitend leverbaar was met twee elektromotoren en 408 pk, heeft de Pure slechts één elektromotor en 231 pk. De batterij neemt iets af in formaat van 78 kWh naar 70 kWh. Al met al scheelt het meer dan 10.000 euro. De nieuwe vanafprijs van de elektrische XC40 is nu 45.995 euro.
Actieradius van de Volvo XC40 Recharge Pure
De accu van de Volvo XC40 Recharge Pure krimpt dus iets, maar het gewicht (-150 kilo) en het verbruik nemen ook af. Daardoor lukt het de SUV alsnog om 400 kilometer op één acculading te halen. De Twin Pure haalt 418 kilometer, dus het verschil is verwaarloosbaar. Leuk voor de caravangangers: de nieuwe elektrische instapper mag alsnog 1.500 kilo trekken. Volvo weet de Nederlandse doelgroep wel te kietelen: voordeeltjes en caravans.
Andere prijzen
De Volvo XC40 Recharge Pure is nu te bestellen in de showrooms. Een bestelling online plaatsen kan vanaf 1 september. De vanafprijs van de Pure is zoals gezegd 45.995 euro, maar er zijn ook dikker aangeklede versies. De sterkere versie met twee elektromotoren kost minimaal 56.495 euro. De plug-in hybride rijd je vanaf 44.495 euro. Liever puur op benzine rijden? De goedkoopste versie van de XC40 met 129 pk kost je 38.995 euro.
Ray heeft op 8 juli 2021 geschreven:
Wat is de range als je er een gemiddelde caravan achter hangt, kilootje of 1.300? Ben bang dat je voordat je het land uit bent al aan de laadpaal staat 😉
Logisch heeft op 6 juli 2021 geschreven:
Ze zien dat VW en Skoda met de ID4 en Enyaq meer auto bieden voor minder geld. Ze moeten dus wel. Dit maakt de Volvo weer een interessant alternatief en zeker beter dan wat de Koreanen momenteel bieden in deze prijsrange.