
De Volvo XC40 is al geruime tijd een van de populairste modellen in Nederland. De kleinste Zweedse SUV staat elke maand wel ergens in de lijst met de vijf bestverkochte modellen. Misschien dat ze met deze nieuwe toevoeging nog een extra stukje marktaandeel kunnen wegsnoepen van de concurrentie. De volledig elektrische Volvo XC40 Recharge is een stukje goedkoper geworden, waardoor hij bijna net zo veel kost als de plug-in hybride versie.
De nieuwe versie luistert naar de naam Volvo XC40 Recharge Pure. De bestaande versie heet Recharge Twin Pure. Waar de elektrische SUV eerst uitsluitend leverbaar was met twee elektromotoren en 408 pk, heeft de Pure slechts één elektromotor en 231 pk. De batterij neemt iets af in formaat van 78 kWh naar 70 kWh. Al met al scheelt het meer dan 10.000 euro. De nieuwe vanafprijs van de elektrische XC40 is nu 45.995 euro.
Actieradius van de Volvo XC40 Recharge Pure
De accu van de Volvo XC40 Recharge Pure krimpt dus iets, maar het gewicht (-150 kilo) en het verbruik nemen ook af. Daardoor lukt het de SUV alsnog om 400 kilometer op één acculading te halen. De Twin Pure haalt 418 kilometer, dus het verschil is verwaarloosbaar. Leuk voor de caravangangers: de nieuwe elektrische instapper mag alsnog 1.500 kilo trekken. Volvo weet de Nederlandse doelgroep wel te kietelen: voordeeltjes en caravans.
Andere prijzen
De Volvo XC40 Recharge Pure is nu te bestellen in de showrooms. Een bestelling online plaatsen kan vanaf 1 september. De vanafprijs van de Pure is zoals gezegd 45.995 euro, maar er zijn ook dikker aangeklede versies. De sterkere versie met twee elektromotoren kost minimaal 56.495 euro. De plug-in hybride rijd je vanaf 44.495 euro. Liever puur op benzine rijden? De goedkoopste versie van de XC40 met 129 pk kost je 38.995 euro.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Een van de populairste auto’s van Nederland krijgt een andere (en kortere) naam

Volvo XC40 Recharge review: De grootste verandering zie je niet

Het verstandige Volvo stapt ineens weer over op achterwielaandrijving

Hoeveel liter benzine staat qua CO2-uitstoot gelijk aan de productie van een EV?

Volvo gaat elektrische auto’s draadloos laden

Waarom je deze toffe nieuwe vrachtwagens van Volvo niet in Nederland gaat zien

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

De Volvo XC60 doet in Nederland iets opmerkelijks (waar veel merken jaloers op zullen zijn)

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Dit is de populairste Volvo van dit moment, maar dan ruimer en goedkoper. Moet je dat willen? (review)

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

Is de Dacia Bigster nog altijd een echte ‘no-nonsense’ Dacia? (review)

Waarom je niet bang (meer) hoeft te zijn dat Nissan failliet gaat

De eerste volwaardige elektrische auto krijgt nu eindelijk een opvolger

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Gaat Volvo’s zustermerk Polestar nu ook terug naar (dikke) benzinemotoren?

Op een bevroren meer bewijst Volvo’s zustermerk Polestar dat het cooler is dan Tesla

Deze (zeer zeldzame) verlengde Volvo S80 met heerlijke V8 kan van jou zijn

Als je de nieuwe Volvo ES90 ziet, snap je beter waarom Polestar de achterruit bij de 4 heeft weggelaten

De nieuwe Volvo ES90 is de stilste Volvo aller tijden – dit moet ie kosten

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

De Mazda EZ-60 moet de Tesla Model Y van zijn troon gaan stoten

Deze Brabus met 647 pk is de dikste, grootste, zwaarste en snelste Smart ooit

De mooiste achterruit ooit maakt misschien een comeback

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Boeven stelen ongemerkt 900 (!) motoren uit autofabriek, maar niemand weet hoe

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Door deze uitvinding rij jij straks voor slechts 7 euro met de auto naar Berlijn

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Wat is de range als je er een gemiddelde caravan achter hangt, kilootje of 1.300? Ben bang dat je voordat je het land uit bent al aan de laadpaal staat 😉
Ze zien dat VW en Skoda met de ID4 en Enyaq meer auto bieden voor minder geld. Ze moeten dus wel. Dit maakt de Volvo weer een interessant alternatief en zeker beter dan wat de Koreanen momenteel bieden in deze prijsrange.