
‘Het is te warm om rationeel te denken’ is vandaag het enige excuus wat je nodig hebt om een verbrede en verlaagde Volkswagen Amarok te willen. En laat je niet tegenhouden door een Amarok-blocker. Neem er eentje zoals dit projectje van Volkswagen Bedrijfswagens Duitsland, dat een roedel tuners carte blanche gaf om deze geweldige Amarok te bouwen.
Duitse tuner Werk2 slingert de laptop aan en verhoogt het vermogen van de 3,0-liter diesel-V6 van 258 pk naar 350 pk en van 580 naar 750 Nm. Voor de oplettende lezer: daarmee is de Amarok krachtiger dan de Audi S6 TDI met 349 pk en 750 Nm, die niet geheel toevallig ook een 3.0 V6 onder de kap heeft. Een achttraps automaat verdeelt het vermogen onder de wielen.
Dezelfde tuner klopt de wielkasten van de Amarok flink uit met spulletjes van Delta 4×4 om plaats te maken voor 22-inch velgen van OZ. Om het inladen van spullen achterin makkelijker te maken, knielt de Volkswagen Amarok voor je door middel van luchtvering. En, natuurlijk, voor de stijlpunten. Net als de GTI krijgt de Amarok een rood biesje in de grille.
Het bedrijf Neidfaktor ging met een lap leer en alcantara door het interieur heen, maar daar zijn weinig foto’s van. Volkswagen Bedrijfswagens Duitsland zoekt alleen nog een toffe naam voor de Amarok en voor de rode kleur. Wij doen alvast de suggestie voor ‘Volkswagen Amarocket’. Dekt de lading, niet?
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dit Volkswagen-logo is een speaker die overstekend wild moet wegjagen

Is de nieuwe VW Amarok ruig genoeg voor de neushoornbescherming in Zuid-Afrika?

Offroad-specialist Delta4x4 maakt de nieuwe Volkswagen Amarok extra ruig

Waarom de nieuwe Amarok een heel vreemde Volkswagen is

Eerste foto’s van de nieuwe Volkswagen Amarok, die eigenlijk een Ford Ranger is

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Waarom deze oude VW Golf met verkleurde bumpers 18.500 (!) euro moet kosten

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mansory Cybertruck is een vreemd eerbetoon aan Elon Musk, maar wel een grote verbetering

Cybertruck in de uitverkoop: is de bizarre Tesla nu mislukt?

Ford heeft een handig foefje gevonden om de pick-up goedkoop in Nederland te houden

Het populairste automerk in Nederland verkoopt ook de lelijkste auto van dit moment

De Peugeot waar je nog nooit van gehoord hebt, heeft de motor uit de Alfa Giulia (en achterwielaandrijving)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Rammend ordinaire Mercedes S-Klasse met 944 pk is een heerlijke guilty pleasure

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland
