Deze VW Amarok is krachtiger dan een Audi S6

Alle onderdelen kun je gewoon bestellen voor jouw Amarok

Volkswagen Amarok verlaagd
Volkswagen Amarok verlaagd
Volkswagen Amarok Rood OZ
Volkswagen Amarok Rood OZ
Volkswagen Amarok V6 diesel
Volkswagen Amarok Rood OZ
Volkswagen Amarok rijdend
Volkswagen Amarok OZ velgen remmen
Volkswagen Amarok OZ velgen remmen
Volkswagen Amarok verlaagd
Volkswagen Amarok verlaagd
Volkswagen Amarok Rood OZ
Volkswagen Amarok Rood OZ
Volkswagen Amarok V6 diesel
Volkswagen Amarok Rood OZ
Volkswagen Amarok rijdend
Volkswagen Amarok OZ velgen remmen
Volkswagen Amarok OZ velgen remmen

‘Het is te warm om rationeel te denken’ is vandaag het enige excuus wat je nodig hebt om een verbrede en verlaagde Volkswagen Amarok te willen. En laat je niet tegenhouden door een Amarok-blocker. Neem er eentje zoals dit projectje van Volkswagen Bedrijfswagens Duitsland, dat een roedel tuners carte blanche gaf om deze geweldige Amarok te bouwen.

Duitse tuner Werk2 slingert de laptop aan en verhoogt het vermogen van de 3,0-liter diesel-V6 van 258 pk naar 350 pk en van 580 naar 750 Nm. Voor de oplettende lezer: daarmee is de Amarok krachtiger dan de Audi S6 TDI met 349 pk en 750 Nm, die niet geheel toevallig ook een 3.0 V6 onder de kap heeft. Een achttraps automaat verdeelt het vermogen onder de wielen.

Dezelfde tuner klopt de wielkasten van de Amarok flink uit met spulletjes van Delta 4×4 om plaats te maken voor 22-inch velgen van OZ. Om het inladen van spullen achterin makkelijker te maken, knielt de Volkswagen Amarok voor je door middel van luchtvering. En, natuurlijk, voor de stijlpunten. Net als de GTI krijgt de Amarok een rood biesje in de grille.

Het bedrijf Neidfaktor ging met een lap leer en alcantara door het interieur heen, maar daar zijn weinig foto’s van. Volkswagen Bedrijfswagens Duitsland zoekt alleen nog een toffe naam voor de Amarok en voor de rode kleur. Wij doen alvast de suggestie voor ‘Volkswagen Amarocket’. Dekt de lading, niet?

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws