
Wiesmann is weer helemaal terug in business. Het Duitse merk bouwt drie speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball die helemaal op maat gemaakt zijn. Dat doen ze in samenwerking met ontwerphuis Studiokurbos. De drie auto’s moeten het potentieel van de Project Thunderball laten zien en klanten inspireren.
De speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball krijgen de namen Design Concept One, Design Concept Two en – je raadt het al – Design Concept Three mee. Voor de duidelijkheid hebben we ze dan ook in die volgorde in de galerij hierboven gezet. Bij het eerste concept worden de kleuren blauw en oranje met elkaar verbonden. De ontwerper hoopt dat dit associaties oproept met de Côte d’Azur.
Concept Two is geïnspireerd door de jaren ’20, de tijd van Gatsby, en krijgt daarom een gouden kleur. Wie verbindt er even met de radio en pompt Spando Ballet door de speakers? Vanbinnen krijgt de gouden versie leren bekleding in bordeauxrood met ‘hints naar matte, zachte aanvoelende fluwelen details’.
De laatste van de speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball is de meest sinistere. Concept Three heeft een matzwarte lak, afgemaakt met glanzende details en nog veel meer duisternis in het interieur.
Specificaties van de Wiesmann Project Thunderball
Wiesmann vertelt dat het nieuwe model invloeden krijgt van modellen uit het verleden, zoals de MF3, MF4 en MF5. Daarnaast zijn de carrosseriepanelen gemaakt van koolstofvezel. Daaronder huist een 83-kWh batterij waarmee je 500 kilometer langs – we zeggen maar wat – de Côte d’Azur kunt flaneren. Klaar met cruisen? Dan heeft de Thunderball best zin in wat snelheid.
Wiesmann zegt dat de Thunderball liever rijdt dan cruiset. De elektromotor produceert 680 pk en 1.100 Nm. Daarmee moet een sprintje van 0 naar 100 km/u in 2,9 seconden over zijn. Dat is wel vlot genoeg, zouden we zeggen. Alle geplande Thunderballs zijn al toegewezen (al zou je door deze speciale versies bijna zeggen dat er nog wat over zijn). De eerste leveringen beginnen volgend jaar. Klanten betalen ongeveer 280.000 euro voor een Thunderball.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wiesmann start doorrr

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

Uitgelicht: Morgan vs Wiesmann
Wiesmann Roadster voor select gezelschap

Wiesmann Project Thunderball: wedergeboorte met 680 elektrische pk’s

Wiesmann Project Gecko is de comeback-machine

Mazda Furai: soms gaat het mis…

Wiesmann start doorrr

De 100 coolste: nummer 55 tot 41

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

De BMW 1-serie krijgt weer achterwielaandrijving, net als nieuwe Mini’s

Dacia kondigt goedkoopste auto van Nederland aan – dit gaat ie kosten

De Kia PV5 komt naar Nederland en heeft een bijzonder originele voorkant

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Zoveel auto’s heeft de gemiddelde eigenaar van een Rolls-Royce gemiddeld

Renault kijkt slim af en laat zich inspireren door Volvo’s geniaalste moment uit de geschiedenis

Eindelijk is er een krachtigere Mazda MX-5 en hij gaat nog in productie ook

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

Is de nieuwe Hyundai Inster de beste kleine elektrische auto van Nederland? (review)

Is zo’n sportieve Opel GT na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

Verzamelaars gaan deze zescilinder Ferrari vanaf april heel serieus nemen

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Sinds deze maand zijn er toch weer nieuwe BBB-kenteken in Nederland

De kwaliteit van nieuwe auto’s was nog nooit zo laag (en dat heeft een opvallende oorzaak)

Goed nieuws: FIA-president wil dat V10-motoren terugkomen in de F1
