
Wiesmann is weer helemaal terug in business. Het Duitse merk bouwt drie speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball die helemaal op maat gemaakt zijn. Dat doen ze in samenwerking met ontwerphuis Studiokurbos. De drie auto’s moeten het potentieel van de Project Thunderball laten zien en klanten inspireren.
De speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball krijgen de namen Design Concept One, Design Concept Two en – je raadt het al – Design Concept Three mee. Voor de duidelijkheid hebben we ze dan ook in die volgorde in de galerij hierboven gezet. Bij het eerste concept worden de kleuren blauw en oranje met elkaar verbonden. De ontwerper hoopt dat dit associaties oproept met de Côte d’Azur.
Concept Two is geïnspireerd door de jaren ’20, de tijd van Gatsby, en krijgt daarom een gouden kleur. Wie verbindt er even met de radio en pompt Spando Ballet door de speakers? Vanbinnen krijgt de gouden versie leren bekleding in bordeauxrood met ‘hints naar matte, zachte aanvoelende fluwelen details’.
De laatste van de speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball is de meest sinistere. Concept Three heeft een matzwarte lak, afgemaakt met glanzende details en nog veel meer duisternis in het interieur.
Specificaties van de Wiesmann Project Thunderball
Wiesmann vertelt dat het nieuwe model invloeden krijgt van modellen uit het verleden, zoals de MF3, MF4 en MF5. Daarnaast zijn de carrosseriepanelen gemaakt van koolstofvezel. Daaronder huist een 83-kWh batterij waarmee je 500 kilometer langs – we zeggen maar wat – de Côte d’Azur kunt flaneren. Klaar met cruisen? Dan heeft de Thunderball best zin in wat snelheid.
Wiesmann zegt dat de Thunderball liever rijdt dan cruiset. De elektromotor produceert 680 pk en 1.100 Nm. Daarmee moet een sprintje van 0 naar 100 km/u in 2,9 seconden over zijn. Dat is wel vlot genoeg, zouden we zeggen. Alle geplande Thunderballs zijn al toegewezen (al zou je door deze speciale versies bijna zeggen dat er nog wat over zijn). De eerste leveringen beginnen volgend jaar. Klanten betalen ongeveer 280.000 euro voor een Thunderball.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wiesmann start doorrr

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

Uitgelicht: Morgan vs Wiesmann
Wiesmann Roadster voor select gezelschap

Wiesmann Project Thunderball: wedergeboorte met 680 elektrische pk’s

Wiesmann Project Gecko is de comeback-machine

Mazda Furai: soms gaat het mis…

Wiesmann start doorrr

De 100 coolste: nummer 55 tot 41

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Je kunt 43.000 euro aanbetalen op een auto die al acht jaar niet geleverd wordt

Maar liefst 163.606 Nederlandse automobilisten met een EV willen terug naar benzine

Tesla-rijders zijn hun auto zat en ruilen hem in, maar hoe komt dat eigenlijk?

Een van de coolste nieuwe auto’s van de afgelopen tijd kost nu tweedehands al geen drol meer

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

Max Verstappen krijgt nu alweer een nieuwe teamgenoot: Liam Lawson mag vertrekken

Eindelijk, de meest legendarische hot hatch maakt een comeback

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste
