
Wiesmann is weer helemaal terug in business. Het Duitse merk bouwt drie speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball die helemaal op maat gemaakt zijn. Dat doen ze in samenwerking met ontwerphuis Studiokurbos. De drie auto’s moeten het potentieel van de Project Thunderball laten zien en klanten inspireren.
De speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball krijgen de namen Design Concept One, Design Concept Two en – je raadt het al – Design Concept Three mee. Voor de duidelijkheid hebben we ze dan ook in die volgorde in de galerij hierboven gezet. Bij het eerste concept worden de kleuren blauw en oranje met elkaar verbonden. De ontwerper hoopt dat dit associaties oproept met de Côte d’Azur.
Concept Two is geïnspireerd door de jaren ’20, de tijd van Gatsby, en krijgt daarom een gouden kleur. Wie verbindt er even met de radio en pompt Spando Ballet door de speakers? Vanbinnen krijgt de gouden versie leren bekleding in bordeauxrood met ‘hints naar matte, zachte aanvoelende fluwelen details’.
De laatste van de speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball is de meest sinistere. Concept Three heeft een matzwarte lak, afgemaakt met glanzende details en nog veel meer duisternis in het interieur.
Specificaties van de Wiesmann Project Thunderball
Wiesmann vertelt dat het nieuwe model invloeden krijgt van modellen uit het verleden, zoals de MF3, MF4 en MF5. Daarnaast zijn de carrosseriepanelen gemaakt van koolstofvezel. Daaronder huist een 83-kWh batterij waarmee je 500 kilometer langs – we zeggen maar wat – de Côte d’Azur kunt flaneren. Klaar met cruisen? Dan heeft de Thunderball best zin in wat snelheid.
Wiesmann zegt dat de Thunderball liever rijdt dan cruiset. De elektromotor produceert 680 pk en 1.100 Nm. Daarmee moet een sprintje van 0 naar 100 km/u in 2,9 seconden over zijn. Dat is wel vlot genoeg, zouden we zeggen. Alle geplande Thunderballs zijn al toegewezen (al zou je door deze speciale versies bijna zeggen dat er nog wat over zijn). De eerste leveringen beginnen volgend jaar. Klanten betalen ongeveer 280.000 euro voor een Thunderball.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Wiesmann start doorrr

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

Uitgelicht: Morgan vs Wiesmann
Wiesmann Roadster voor select gezelschap

Wiesmann Project Thunderball: wedergeboorte met 680 elektrische pk’s

Wiesmann Project Gecko is de comeback-machine

Mazda Furai: soms gaat het mis…

Wiesmann start doorrr

De 100 coolste: nummer 55 tot 41

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

De Chinese Z9 GT is ‘echt tien keer beter’ dan de Duitse concurrentie (aldus de grote baas)

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

De Hyundai Ioniq 5 is waarschijnlijk groter dan je denkt – hoe bevalt de vernieuwde versie? (review)

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Mazda gaat een van de onzuinigste en onbetrouwbaarste motoren ooit nog een kans te geven

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

Het populairste automerk van Nederland opent directe aanval op Volkswagen met deze benzineauto

Het grootste automerk ter wereld zet in op de ‘benzine van de toekomst’

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant
