
Wiesmann is weer helemaal terug in business. Het Duitse merk bouwt drie speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball die helemaal op maat gemaakt zijn. Dat doen ze in samenwerking met ontwerphuis Studiokurbos. De drie auto’s moeten het potentieel van de Project Thunderball laten zien en klanten inspireren.
De speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball krijgen de namen Design Concept One, Design Concept Two en – je raadt het al – Design Concept Three mee. Voor de duidelijkheid hebben we ze dan ook in die volgorde in de galerij hierboven gezet. Bij het eerste concept worden de kleuren blauw en oranje met elkaar verbonden. De ontwerper hoopt dat dit associaties oproept met de Côte d’Azur.
Concept Two is geïnspireerd door de jaren ’20, de tijd van Gatsby, en krijgt daarom een gouden kleur. Wie verbindt er even met de radio en pompt Spando Ballet door de speakers? Vanbinnen krijgt de gouden versie leren bekleding in bordeauxrood met ‘hints naar matte, zachte aanvoelende fluwelen details’.
De laatste van de speciale versies van de Wiesmann Project Thunderball is de meest sinistere. Concept Three heeft een matzwarte lak, afgemaakt met glanzende details en nog veel meer duisternis in het interieur.
Specificaties van de Wiesmann Project Thunderball
Wiesmann vertelt dat het nieuwe model invloeden krijgt van modellen uit het verleden, zoals de MF3, MF4 en MF5. Daarnaast zijn de carrosseriepanelen gemaakt van koolstofvezel. Daaronder huist een 83-kWh batterij waarmee je 500 kilometer langs – we zeggen maar wat – de Côte d’Azur kunt flaneren. Klaar met cruisen? Dan heeft de Thunderball best zin in wat snelheid.
Wiesmann zegt dat de Thunderball liever rijdt dan cruiset. De elektromotor produceert 680 pk en 1.100 Nm. Daarmee moet een sprintje van 0 naar 100 km/u in 2,9 seconden over zijn. Dat is wel vlot genoeg, zouden we zeggen. Alle geplande Thunderballs zijn al toegewezen (al zou je door deze speciale versies bijna zeggen dat er nog wat over zijn). De eerste leveringen beginnen volgend jaar. Klanten betalen ongeveer 280.000 euro voor een Thunderball.
Meer van TopGear


Wiesmann start doorrr

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

Uitgelicht: Morgan vs Wiesmann
Wiesmann Roadster voor select gezelschap

Wiesmann Project Thunderball: wedergeboorte met 680 elektrische pk’s

Wiesmann Project Gecko is de comeback-machine

Mazda Furai: soms gaat het mis…

Wiesmann start doorrr

De 100 coolste: nummer 55 tot 41

Wiesmann MF3 vs TVR Tuscan 2

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

Deze auto met Lamborghini-koplampen is een van de goedkoopste auto’s van Nederland

Als je met een elektrische auto langzamer optrekt dan een vrachtwagen, moet je je rijbewijs inleveren

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Is de Alfa Romeo Junior Ibrida Q4 de zoveelste saaie crossover of is ie écht nog leuk? (review)

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel
