Deze Zwitserse G-klasses mogen weg voor weinig

Ze staan bij Lorinser in Duitsland

Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses bij Lorinser
Foto('s): LorinserZwitserse G-klasses
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses interieur
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses achterbak
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses hardtop
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses hardtop Zwitserse Mercedes G-klasses hardtop
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses hardtop
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses benzine viercilinder
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses stoelen
Foto('s): LorinserZwitserse Mercedes G-klasses stoelen
Zwitserse Mercedes G-klasses bij Lorinser
Zwitserse G-klasses
Zwitserse Mercedes G-klasses
Zwitserse Mercedes G-klasses interieur
Zwitserse Mercedes G-klasses achterbak
Zwitserse Mercedes G-klasses hardtop
Zwitserse Mercedes G-klasses hardtop Zwitserse Mercedes G-klasses hardtop
Zwitserse Mercedes G-klasses hardtop
Zwitserse Mercedes G-klasses benzine viercilinder
Zwitserse Mercedes G-klasses stoelen
Zwitserse Mercedes G-klasses stoelen

Sta je op het punt een krabbel te zetten onder het koopcontract van een nieuwe Dacia Duster, wacht dan nog heel even en sta ons toe een uitstekend alternatief te bieden. Het Duitse bedrijf Lorinser tikte een roedel oude Zwitserse G-klasses op de kop van het leger en ze mogen weg voor een zacht prijsje. Ze gaan in hun legeruniform de deur uit of Lorinser haalt ze naar 2020 met moderne snufjes. Slechts 45 andere bedrijven naast Lorinser in Duitsland mogen ‘Mercedes-Classic Partner’ op de gevel van het gebouw hangen, je haalt ze dus bij een betrouwbare bron.

De G-klasses uit de jaren negentig van het Zwitserse leger zijn de variant met een lange wielbasis, drie deuren, acht stoelen en softtop. Een paar zijn voorzien van een hardtop en vier zitplaatsen. Alle voertuigen zijn voorzien van een 2,3-liter viercilinder benzinemotor met een automaat. De kilometerstanden lopen uiteen van 45.000 tot 202.000 kilometer en de goedkoopste G-klasses beginnen al bij 15.200 euro. Daar heb je tegenwoordig niet eens een Dacia Duster meer voor. En een Duster is cool, maar dit is toch vele malen cooler.

Foto('s): Lorinser
Deze G-klasse kreeg al een make-over

Elke ‘Puch G’ – ze komen uit de tijd dat ze gebouwd werden door Steyr-Daimler-Puch – kan prima door de modder dankzij vierwielaandrijving en een achterdifferentieel dat op slot kan. Optioneel installeert Lorinzer voor 4.000 euro een offroad-pakket met wielkastverbreders, offroadbanden en nieuwe velgen. Een complete make-over staat ook op de optielijst, dan blaast Lorinser de G-klasse over in een andere kleur, installeren ze ledverlichting, een lier en andere moderne extra’s. Dan mag je minimaal 50.000 euro meenemen.

Reacties
  1. […] Source link TopGear […]

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws