
We dachten dat de drama op de baan bij McLaren en Red Bull al voor genoeg gespreksstof zorgde, maar daar voegt Audi nog wat aan toe. Het bestuur van het project (dat bestaat uit Andreas Seidl en Oliver Hoffmann) wordt weggehaald bij de voorbereidingen van de het Audi F1-fabrieksteam. Hun taken worden onder andere overgenomen door een oude bekende van Ferrari: Mattia Binotto.
De laatste keer dat we Binotto zagen, was in Drive to Survive. Toen reed hij in een oude Fiat 500 door de Italiaanse wijngaarden met Günther Steiner naast zich. Dat was blijkbaar een iets te rustig bestaan, want Binotto wordt de uitvoerend en technisch manager van Sauber Motorsport. Hij zal het sportieve succes van het raceteam moeten verantwoorden aan het bestuur van Audi.
Audi-baas Gernot Döllner krijgt er zelfs ook een taak bij als voorzitter van de raad van bestuurder van Sauber Motorsport. Deze taak neemt hij over van Oliver Hoffmann. Seidl was de CEO van Sauber Motorsport. Wie zijn baantje gaat overnemen, is nog niet bekend. Of Hoffmann en Seidl op een andere manier betrokken blijven bij het project, is nu nog niet bekend.
Waarom verandert Audi het bestuur van het F1-team?
Audi zegt dat de reorganisatie aan de top van het F1-team moet zorgen voor duidelijkheid in managementstructuur. Daarnaast moeten besluiten sneller genomen kunnen worden, moet duidelijk zijn wie voor wat verantwoordelijk is en moet het team onafhankelijk kunnen handelen. Dat kon blijkbaar niet met Seidl en Hoffmann aan het roer.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Eén reactie op “Audi wijst teambaas nu al de deur en haalt voormalig Ferrari-baas Mattia Binotto binnen”
Geef een reactie Reactie annuleren


Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Ondanks alle commotie bevestigt Audi dat ze 100 procent voor de F1 gaan

Sauber C44: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou in 2024

Waarom het oude F1-team van Alfa Romeo per land een andere naam kan krijgen

Zo heet het F1-team van Audi de komende twee jaar (nu Alfa Romeo weg is)

Alfa Romeo C43: Dit is de F1-auto van Bottas en Zhou voor 2023

Audi vindt eerste klant voor F1-motoren en vervangt Alfa Romeo bij Sauber

Gaan F1-auto’s straks verkeerd om starten op Circuit Zandvoort?

‘Grootste automerk ter wereld wil terug de F1 in’ (en niet met het team dat je zou verwachten)

It’s a-me, Max: Verstappen wil graag bananenschillen gooien naar tegenstanders

FIA onthult de officiële F1-auto voor 2026: actieve aero, duurzaam en meer power

Zo maakt de F1 het onaantrekkelijk voor teams om vrouwen aan te nemen

F1 werkt aan luidere auto’s (en misschien zelfs zonder elektromotor)

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Mercedes gaat stoppen met deze exclusieve maar toch ook betaalbare modellen

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Dit is de auto van de zaak van Max Verstappen, de nieuwe Red Bull RB21

Formule 1 kijken kost je 17 euro per maand en dan krijg je nog reclame ook

Robert Doornbos denkt dat dit team het kampioenschap gaat winnen in 2025 (en het is niet Red Bull)

Schelden is nu verboden in de Formule 1, drie keer raden wie nu de F1 catering gaat doen (en nee geen grap)

Enorme boetes voor schelden in de Formule 1: dit zijn de bedragen

De huidige Audi’s zijn al aardig afzichtelijk vergeleken bij een jaar of tien, vijftien geleden. Maar nu ze deze clown inhuren die Ferrari ten gronde heeft gericht weten we zeker dat ze de draad volledig kwijt zijn!