Ondertussen op Circuit Zandvoort

Geen half werk

Foto('s): Rik KollenburgCircuit Zandvoort verbouwingen
Foto('s): Rik KollenburgCircuit Zandvoort verbouwingen
Foto('s): Rik KollenburgCircuit Zandvoort verbouwingen
Foto('s): Rik KollenburgCircuit Zandvoort verbouwingen
Circuit Zandvoort verbouwingen
Circuit Zandvoort verbouwingen
Circuit Zandvoort verbouwingen
Circuit Zandvoort verbouwingen

Een stukje asfalt aan de buitenkant wegfrezen, een beetje zand eronder proppen, daarna een klodder asfalt erop en er met de wals overheen. Zo’n indruk kregen we een beetje toen we voor het eerst hoorden over de verbouwingsplannen van Circuit Zandvoort. Het aanpassen van het circuit voor de GP van Nederland blijkt een stuk ingrijpender dan dat. Aannemer Heijmans plaatste deze twee foto’s op hun Facebook-pagina en er lijkt weinig over van het oer-circuit. Geen half werk dus.

De pitstraat en een klein stuk van het rechte stuk lijken als enige het buldozergeweld te hebben overleefd op de foto. Zelfs de paddock ligt helemaal overhoop. Het lijkt op deze foto erg overdreven, verderop richting het Scheivlak is er een stuk minder aan de hand. Ook ontbreekt een heel stuk van de duin. Normaliter is het streng verboden om aan duinen te zitten, maar de zandhoop bij het rechte stuk is een kunstduin, ooit aangelegd door het circuit zelf. Die mogen ze dus (tijdelijk) weghalen. De tribune zal een stuk uitgebreid worden aan weerskanten.

Op de foto zie je de VIP-tunnel klaarliggen om ingestopt te worden door een deken van aarde. Daarvoor moeten ze eerst de tunnel ‘voorspannen’, wat er eigenlijk op neerkomt dat ze de tunnel iets bol trekken, zodat hij weer vlak komt te liggen zodra de aarde en het asfalt eroverheen komt. De VIP-tunnel is één van de vier nieuwe tunnels die de aannemers neerleggen. Deze komt uit achter het pitgebouw, waar een VIP-gedeelte bovenop komt.

Foto: Rik Kollenburg via Heijmans

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws