Mercedes leerde van hun bloopers in Silverstone en het bandenmanagement is nu onder controle. Hamilton liet weer eens zien hoe goed hij is en reed gemakkelijk naar de eerste plaats in Barcelona. Zonder iemand vóór hem profiteerde Hamilton maximaal van de ‘schone lucht’ en was onaantastbaar. Bottas kampte met een slechte start en viel terug in het veld. Vechten vanaf P5 vraagt veel van de banden en dat gaf Verstappen de kans om de tweede plaats te pakken, wat hij ook deed.

De prestaties van Max zijn erg knap, want de Red Bull is een lastige auto om op de limiet te rijden en te balanceren. Knife Edge, noemen ze dat. Aan Albon heeft Verstappen momenteel niets. Hij krijgt geen strategische rugdekking en met dit tempo kan Albon niet helpen bij de ontwikkeling van de auto. Hij komt tijdens de kwalificatie zeven tienden te kort. Dan kun je roepen wat je wilt over de auto, maar de ingenieurs zullen je dan niet serieus nemen. Hamilton heeft aan Bottas een veel betere tweede man. Daarbij is Max Verstappen gewoon extreem goed, wat het een zware periode voor Albons carrière maakt. Op dit moment is Red Bull gewoon een one man show.

De eeuwige vraag blijft: wat zou Max doen in dezelfde auto? Ik denk dat hij het Lewis Hamilton heel lastig zou maken. Verstappen zou minstens zo dominant zijn, en misschien zelfs beter. Die vraag gaat voorlopig niet beantwoord worden. Misschien als de nieuwe auto’s en nieuwe regels komen in 2022, maar ook daar maakt Mercedes veel kans. Het Duitse team heeft nu de snelste auto en kan zich al volop richten op de nieuwe auto voor 2022, terwijl andere teams nog druk bezig zijn met het investeren in 2020 en 2021. Eigenlijk zou Ferrari ook al alles op 2022 moeten gooien, maar dan zou 2021 een bijzonder zwaar jaar worden – en een merk als Ferrari kan dat niet hebben.

Reacties

  • Miguel heeft op 17 augustus 2020 geschreven:

    Maar… dat wisten we toch al als je een beetje aan het opletten was.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)