Ergens tien jaar geleden werd besloten dat bandenrook de enige vorm van rook moest zijn rond de Formule 1. Alle tabaksmerken (en dat waren er nog al wat) moesten ophoepelen als sponsor. En toch tekende Philip Morris (moederbedrijf van Marlboro) deze week een meerjarig sponsorcontract met Ferrari.

Wat gebeurde er?

Ogenschijnlijk gaven de versnijders van Nicotiana tabacum zo’n tien jaar geleden gehoor aan het verbod. Behalve een recalcitrant merk onder Philip Morris. In 2007 verving Ferrari de Marlboro-logo’s op de F1-auto’s met streepjescodes. Knijp met je ogen en je herkent duidelijk de vorm en kleuren van Marlboro. Onbewust denk je toch weer aan het pakje. In 2010 werd besloten dat dit een subliminale boodschap was, en werd het weer verboden.
Maar ook toen stopte Marlboro niet. De verslavende stokjes-producent schuift wederom een zak geld richting Ferrari. Maar waarom? Sowieso is de kleurstelling direct herkenbaar als Marlboro en dat spreekt je onderbewustzijn aan. Dat wil de sigarettenfabrikant graag zo houden. Ook is het witte vlak op de haaienvin zonder al te veel fantasie herkenbaar als een (deel van) het Marlboro-logo. Volgens andere bronnen sponsort Philip Morris het team zodat ze de advertentieruimte weer door kunnen verkopen. Wat geloof jij?
Foto’s: Scuderia Ferrari
Advertentie

Reacties

  • Kees says at 6 september 2017:

    Slechte zaak, als ik Ferrari zou zijn dan zou ik mij zeker niet laten sponseren door zo’n criminele tabaksproducent die miljoenen doden en nog meer zieke mensen op zijn geweten heeft.

    Reply
  • Marc says at 5 september 2017:

    Ik geloof dat dit artikel juist DE reclame is voor die kankerstokjes.

    Reply

Geef een antwoord

(verplicht)

Meer
Advertentie