
Welkom bij een nieuwe serie op waarvin we met regelmaat een verse aflevering zullen uploaden: de nu al bijzonder vermakelijke en rokerige TopGear Drag Races! Want in deze eerste aflevering zien we de BMW M4 vs BMW i8.
Het is de briljante BMW i8 – met z’n driecilinder turbomotor, elektropower en genoeg lichtgewicht materialen om vervolgens als een herfstblaadje weg te dwarrelen. Want aan de andere kant staat de brullende en in vergelijking hopeloos ouderwetse topversie van de 4-serie, de BMW M4 Coupé. Biturbo zes-in-lijn, achterwielaandrijving; je kent het concept.
Je zou kunnen zeggen dat de toekomst het opneemt tegen een uitgekiende versie van het verleden. Maar, de vraag is welke er wint in de meest pure vorm van automobiel verplaatsen: de dragrace. Dit kan vervolgens nog een interessante uitkomst worden. Achterwielaandrijving tegen vierwielaandrijving. Oude tradities tegen de nieuwe wereld. Dat wat we kennen tegen dat wat eraan zit te komen.
Op papier is dit too close to call. In de praktijk? Klik hier en bekijk het zelf.
BMW M4 vs BMW i8
[tg_video]https://player.vimeo.com/video/157698441?title=0&byline=0&portrait=0[/tg_video]
Verder kijken met aflevering 2 van TopGear Drag Races? Check ‘m hier!
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Is zo’n BMW i8 na tien jaar eindelijk een beetje betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze knotsgekke BMW i8 heeft vier (!) motorfietsmotoren en 880 pk

De BMW i8 is dood

BMW i8 Ultimate Sophisto Edition is de laatste i8

Verkeersregelaar laat Bentley op BMW knallen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

Op deze manier gaat BMW rijke mensen tegemoet komen die vergeten remmen te bestellen

Waarom je voorlopig echt even niet met je BMW naar Friesland moet rijden

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

Komt Volkswagen met een eigen (betaalbare) concurrent voor de Mercedes G-klasse?

Nieuwe Mercedes CLA weegt leeg meer dan dikke S-Klasse

TopGear Magazine 237 is uit!

TopGear Magazine 236 is uit!

TopGear Magazine 235 is uit!

TopGear Magazine 234 is uit!

Nieuw: het TopGear Ferrari Bookazine!
