
Eindelijk, daar is ie dan: de nieuwe Porsche 911 GT2 RS. Een week geleden reden we mee met het prototype en nu is hij officieel onthuld. Het is de krachtigste 911 in de historie van Porsche.
We horen je denken: ‘Gaaf, maar waar werd hij dan onthuld?’. Nee, niet op een autoshow, race of iets in die richting, maar op een game-event in Los Angeles. Het nieuwe topstuk uit Stuttgart krijgt namelijk de hoofdrol in de nieuwe Forza Motorsport 7, wat die keuze dus een stuk logischer maakt. ‘De Porsche 911 GT2 RS is simpelweg een monster,’ zei Dan Greenawalt, hoofd-vormgever van de racegame.
Oké, de Porsche 911 GT2 RS dus. Geen koppeling, achterwielaandrijving en veel, heel veel pk’s. De 3,8-liter motor in deze Duitser moet bijna 700 pk uitblazen. Geen katje om zonder handschoenen aan te pakken, dus. Van buiten vertoont de nieuwe GT2 RS grote overeenkomsten met zijn broer, de GT3 RS, al is de neus een stuk eh… Laten we aardig zijn en het ‘agressiever’ noemen.
Bijna 700 pk in de Porsche 911 GT2 RS?
Ja. Niet alles is nog bekend. Alle definitieve informatie houdt Porsche nog even voor zichzelf, maar zullen ze binnenkort ongetwijfeld tevoorschijn toveren.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
