
Speciaal voor sjeikje Nooitgenoeg heeft Porsche de Cayenne Turbo S opnieuw in het leven geroepen: vond je de 500 pk van de gewone Turbo maar behelpen, dan kun je nu je hart ophalen met de 550 pk van de Turbo S. Het koppel steeg ook al met vijftig eenheden, naar een slopende 750 Nm.
De nieuwe top-Cayenne zet hiermee verbluffende prestaties neer: van 0 naar 100 km/u gaat ie in 4,5 seconden, en z’n topsnelheid bedraagt niet minder dan 283 km/u. Dat scheelt respectievelijk 0,2 seconden en 5 km/u met de Turbo, terwijl het gemiddelde verbruik van 11,5 l/100 km nagenoeg gelijk bleef.
De Turbo S staat op exclusieve 21 inch velgen en pronkt met een aantal zwarte accenten, zoals op de buitenspiegels en de luchtinlaten, die zorgen dat je ‘m van een afstandje al kunt herkennen. Porsche laadde de auto verder vol met standaard voorzieningen die het rijgedrag ten goede komen, zoals Dynamic Chassic Control (PDCC), waarmee de carrosserie in bochten een stuk minder overhelt, en Torque Vectoring Plus, waarmee de aandrijfkrachten altijd naar het juiste wiel geleid worden.
Vanaf januari 2013 vind je de Cayenne Turbo S bij de dealer, voor een niet malse Nederlandse prijs van 200.800 euro.
Meer van TopGear


Deze 7 zuinige SUV’s zien er veel duurder uit dan dat ze zijn (goedkoper dan een Golf)

Deze toppers worden youngtimer in 2025 en kun je dan goedkoop zakelijk rijden

Mark Zuckerberg laat zijn droom-Porsche bouwen, en het is geen standaard Cayenne

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

Ultieme Bijlmer Bajes Bolide nu nog sneller

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Waarom de Renault Espace nu al een ingrijpende facelift heeft gekregen

De BMW X5 heeft de interessantste constructie voor een reservewiel ooit

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Audi RS Q8 Performance: zo rijdt de sterkste Audi met verbrandingsmotor

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)
