
De eer van de snelste open Porsche gaat binnenkort naar de 918 Spyder, maar tot die tijd wordt er een goede poging gedaan door deze 911 Turbo en Turbo S Cabrio's.
In november worden de nieuwe 911-toppers op de autoshow van Los Angeles onthuld, maar Porsche heeft de info en foto's al vrijgegeven. Niet dat daar veel verrassingen bij zitten, maar toch leuk om te weten dat je jezelf met zo'n Turbo S Cabrio in 3,2 seconden van 0 naar 100 km/u kunt krijsen, om pas weer te kunnen ademhalen bij z'n top van 318 km/u. Dat laatste geldt ook voor de Turbo Cabrio, trouwens, al doet die de sprint in 3,5 seconden.
Verantwoordelijk voor dit alles is de bekende 3,8-liter boxer-zescilinder met twee turbo's, goed voor 520 pk (Turbo) of 560 pk (Turbo S). Door kunsten die we niet anders kunnen omschrijven dan je reinste hekserij blijft het gemiddelde verbruik van deze monsters steken op 9,9 l/100 km en de CO2-uitstoot op slechts 231 g/km. De Turbo Cabrio's prolongeren hiermee hun titel als bijzonder schone en efficiënte supercars.
Je herkent de auto's aan hun extra dikke front en kont (de wielkasten zijn nog eens 28 mm breder dan die van de Carrera 4). Hun daken openen en sluiten in 13 seconden tot een snelheid van 50 km/u, en ze zijn altijd voorzien van Porsches beproefde PDK-transmissie. Zoals gebruikelijk bij Porsche is werkelijk alles optioneel verkrijgbaar, waaronder een Burmester audiosysteem, adaptieve cruisecontrole, verkeersbordenherkenning en een achteruitrijdcamera. Laat je dit allemaal achterwege, dan kun je in Nederland een Turbo Cabrio meenemen voor 200.900 euro. Een open Turbo S kost 235.100 euro.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Stoot de Maserati MC20 GT2 Stradale de 911 GT3 eindelijk van de troon?

Dit zijn de 9 stomste stunts en sprongen die ooit met auto’s zijn gedaan (en daarom zo leuk)

Is zo’n beeldschone Alfa Romeo 4C na jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt
