
Ondanks alle hoempapa van een paar jaar geleden heeft Lotus al even geen nieuwe modellen geïntroduceerd. Dat kun je jammer vinden. Of je kunt blij zijn dat ze zich, in plaats van te proberen om SUV's te ontwerpen, concentreren op dat waar ze echt goed in zijn: dingen lichter en sneller maken. Dingen zoals deze Exige Sport 350.
Ja, hij ziet er nog steeds ongeveer hetzelfde uit als een halve eeuw geleden, maar hij verloor ten opzichte van de vorige Exige S ruim 50 kilo. Ieder onderdeel werd bestudeerd en zo kwam men onder andere met een lichtere accu, lichtere motorsteunen en een lamellenpaneel in plaats van de achterruit. Daarnaast is er een sterk verbeterd onderstel, nieuwe retro-ruitjesbekleding en een lichtere en preciezere zesbak met opengewerkt, TicTac-verpulverend mechaniek. Een automaat is een optie, maar kom op zeg.
De Exige Sport 350 weegt nu 1.125 kilo (1.115 als je nog wat lichtgewicht opties selecteert), en met een 350 pk sterke 3,5-liter supercharged V6 betekent dat 0 naar 100 km/u in 3,9 seconden en een top van 274 km/u. Vanaf februari 2016 is de Exige Sport 350 te krijgen, in maart volgt de roadster. In Duitsland beginnen de prijzen bij 74.000 euro; reken in Nederland maar op een ruim tonnetje.
Meer van TopGear


Porsche 911 Carrera vs Lotus Evora GT410 vs Jaguar F-type P450

Nissan GT-R op de Nürburgring laat zien hoe het niet moet

Audi RS 5 vs Porsche Cayman vs Lotus Exige

Dallara Stradale vs Alpine A110 vs Lotus Exige Cup 430

AM Vantage vs 600LT vs Lotus Exige vs Ford Fiesta ST

Lotus Emira: is een viercilinder voldoende voor een sportwagen van 138.000 euro? (review)

Deze viercilinder maakt een dikke V6 eigenlijk overbodig

Is de elektrische Lotus Eletre R beter dan de Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid met een V8?

VIDEO: Lotus Evija X crasht tijdens burnout op Goodwood Festival of Speed

Lotus Emeya benadert de Porsche Taycan en de Audi RS e-Tron GT (review)

VIDEO: Lotus toont speciale Evija X met razendsnelle ronde op de Nürburgring

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Hoe rijdt de brute Land Rover Defender Octa met de V8 van BMW? (review)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je kunt met de auto de Windows XP-achtergrond bezoeken – maar schrik niet hoe het er nu bij ligt

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld
