
Rood leer in een Porsche, lekker. Beige leer in een Porsche, ook lekker. Gouden logootjes, kan best lekker zijn. Corduroy op de middenbaan van de stoelen, origineel. Retro-tellers met groene verlichting, gaaf. Retro-bestickering op de deuren, fijn. Maar dat allemaal in één auto? Het scheelt dat deze Porsche 911 Targa Heritage Design Edition in beperkte oplage geproduceerd zal worden.
Volgens Porsche zijn de gouden logo’s een verwijzing naar de jaren vijftig. De witte strepen op de neus zijn een knipoog naar het raceverleden en de gouden badge op de kont lijkt op een badge die eigenaren van een Porsche 356 kregen als ze de 100.000 kilometer bereikten. Deze badge ga je terugzien op alle Porsche Heritage Design-modellen. Jazeker, er komen er nog meer.
De komende tijd zal Porsche meer auto’s uitbrengen zoals deze Porsche 911 Targa Heritage, elk met elementen uit het verleden van het merk. Ze kijken voor inspiratie naar de periode tussen de jaren vijftig en tachtig. De 911 Speedster was al leverbaar met enkele retro-elementen.
Porsche 911 Targa Heritage: de specs
De 911 Targa Heritage is altijd een 4S. Dat betekent dat zescilinder boxermotor 450 pk produceert en dat de halve cabriolet in 3,6 seconden naar de 100 km/u schiet, met een top van 304 km/u. Het model is voorzien van een PDK-automaat of een handgeschakelde zevenbak. Porsche Design maakte een bijpassend horloge, dat net als de Targa Heritage gelimiteerd is tot 992 exemplaren. Prijzen zijn nog niet bekend.
Meer van TopGear


Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

Rezvani RR1 is een moderne Porsche 911 die er klassiek uitziet

Bij een Porsche 911 GT3 kun je voor 100.000 euro aan opties selecteren

Porsche 911 Carrera T: lichter, sportiever en duurder

Zeldzame Porsche 911 Turbo haalt met gemak 350 km/u

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)
