
Je moet eerst leren lopen voordat je kunt rennen. Of in dit geval kunnen joggen voordat je kunt sprinten. Het Texaanse Hennessey – dat zich voornamelijk bezighoudt met tunen van bestaande auto’s – is nog altijd heel druk bezig met de Venom F5, die uiteindelijk de snelste auto ter wereld moet worden. Al in 2014 bracht het bedrijf de eerste berichten over het project naar buiten en nu lijkt een recordpoging toch wel akelig dichtbij te komen.
De 6,6-liter V8 met twee turbo’s draait op volle toeren en de eerste testwerkzaamheden op het asfalt zijn onderweg. In de onderstaande video zie je hoe de Venom F5 een snelheid van 411 km/u (256 mph) aantikt. Met deze run test Hennessey de stabiliteit op hoge snelheden. Het uiteindelijke doel is een topsnelheid van minimaal 500 km/u te halen. De grote vraag blijft: zullen ze de Koenigsegg Jesko verslaan?
Hennessey Venom F5 tikt 400+ aan
Meer van TopGear


Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

De Hennessey Venom F5 Roadster krijgt iets minder vermogen

Dit is de allersterkste productieauto met een handbak ter wereld

John Hennessey hoopt dat Koenigsegg en Bugatti ook 500 km/u willen halen

Zo klinkt de V8-motor van de Hennessey Venom F5 Revolution (1.800+ pk!)

De Hennessey Venom F5 Revolution is de circuitversie van de F5 (maar wel met kenteken)

Wanneer gaat de Hennessey Venom F5 eindelijk een snelheidsrecord breken?

Hennessey Venom F5: Hoe houd je 1.842 pk in bedwang?

Aangezien elk merk nu ‘Jeeps’ maakt, moet Jeep dan geen stationswagens en sedans maken?

Met deze eenvoudige methode heeft jouw Tesla Model Y 100 pk meer

Vanaf vandaag mag je geen Peugeot of Opel meer kopen in Nederland

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Je hoort ‘m wel voorbij komen.
Die zie je wel voorbij komen.
Een aanhangertje rubber a.u.b. !
Wordt het niet eens tijd voor een echte snelweg ?