
Vind van het gezicht van de BMX XM en zijn speciale Label Red wat je wilt, maar oersterk zijn de twee SUV’s wel. Maakt dat alles goed? Dat is aan jou om te bepalen. Maar wat houd je over als het vermogen van 653 pk en 748 pk krimpt naar 475 pk? Dan kom je uit bij de BMW XM 50e. Wellicht dat BMW zelf realiseert dat dit geen getallen zijn om aan de grote klok te hangen.
Anders dan bij andere modellen is er geen uitgebreide persbericht. Nee. Er is alleen een productpagina aangemaakt waar je de informatie over de XM 50e vindt en een video waarbij de cameraman moeite heeft om de camera stil te houden. Op de productpagina komen we erachter dat de XM 50e dezelfde aandrijflijn krijgt als de i7 M70, maar dan met bijna 200 pk minder. Het koppel zakt met ongeveer 300 Nm naar 700 Nm.
Prestaties van de BMW XM 50e
De sprint van 0 naar 100 km/u gaat in 5,1 seconden. Het is zeker geen slak dus, maar stelt wel wat teleur als je weet wat de zes-in-lijn en elektromotor teweeg kunnen brengen. De XM met V8-motor doet het sprintje in 4,3 seconden en de Label Red zelfs in 3,8 seconden. Verder staat de BMW XM 50e op 23-inch lichtmetalen velgen, zit er verlichting in de nieren en komen het differentieel en de ophanging van BMW M af.
Dankzij de 22,1-kWh batterij kom je 84 kilometer ver als je puur elektrisch rijdt. Dat is ongeveer even ver als met de gewone XM. Of de 50e ook in Europa te koop komt, is nog de vraag. Het Duitse BimmerToday verwacht dat deze versie van de BMW XM vooral bedoeld is voor de Aziatische markt. Wellicht dat we daar later meer over horen.
Meer van TopGear


Niet iedereen zal de BMW XM mooi vinden, maar is het wel een fijne auto om te hebben? (review)

BMW deelt nieuwe beelden van crashende BMW XM op Pikes Peak

Is de BMW XM beter te behappen met deze bodykit?

BMW XM review: Zit er iets briljants achter die omstreden snuit?

De BMW XM Label Red krijgt rode lippenstift (en 748 pk!)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

De enorme lengte van de nieuwste Cadillac is niet eens het grootste probleem voor Nederland

BMW X7 Nishiki Lounge: geen sportpakket, wel een bijzonder interieur

Lexus LX500d Overtrail: de Japanners maken stiekem nog altijd diesels

Lexus maakte al onverwoestbare auto’s, maar waarschijnlijk is dit de meest onverwoestbare tot nu toe

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Dit Europese land verbiedt caravans en campers bijna helemaal door het parkeren ervan illegaal te maken

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma
