
De zomervakantie komt nu toch wel erg snel dichtbij. Ben jij al klaar om te paraderen op het strand? De BMW M5 was nog niet helemaal tevreden en gaat op de valreep naar de gym om zich nog even op te pompen. Het resultaat is de BMW M5 Competition Edition. Een soort remake (eigenlijk is ie nagenoeg hetzelfde, op de kleur na) van de BMW M5 30 Jahre. Oh, en die was 30 mille goedkoper.
De krachtkuur werpt zijn vruchten af. De BMW M5 Competition Edition is 40 pk en 40 Nm sterker. Het totale vermogen is dus 600 pk met 700 Nm koppel. Daardoor pompt de Fünfer in 3,9 seconden van 0 naar 100 km/u. Bij de Competition Edition krijg je bovendien een 10 millimeter verlaagde wielophanging en een stijvere afstelling van veren, dempers en stabilisatoren. BMW heeft ook een beetje zitten pielen met de stabiliteitscontrole voor meer sportiviteit. Dikke keramische remschijven zijn optioneel. Kost je wel 13.220 euro. Ka-ching.
En hoe herken je de BMW M5 Competition Edition?
Je komt de BMW M5 Competition Edition tegen in twee kleuren, Carbonschwarz metallic en Mineralweiss metallic. Van beide kleurtjes bouwt BMW honderd stuks. De nieren en kieuwen hebben een hoogglans zwarte afwerking gekregen. Past prima bij de gesmede 20 inch wielen in Jetschwarz met 265/35 banden voor en 295/30 achter.
Bij het interieur houden wij ons hart vast. BMW heeft er soms een handje van om over de top te gaan met logo’s, stiksels en embleempjes. Maar gelukkig, het blijft subtiel. Op de koolstofvezel sierlijsten lees je in welke van de 200 exemplaren je zit. De leren bekleding is gewoon zwart met contrasterende stiksels in Opalweiss. Je krijgt ook nog Anthrazit-vloermatten met Merino-lederen bies in Opalweiss. Duurst klinkende vloermatten ever. Muziek luisteren doe je met het 1.200 watt Bang & Olufsen High End Surround Sound System.
Voor de Nederlandse markt zijn er enkele exemplaren van BMW M5 Competition Edition verkrijgbaar voor 183.176 Euro. Ren direct naar de dealer, je kunt hem nu al bestellen.
Meer van TopGear


De BMW M5 (G90) is heel erg goed, maar is het ook een M5? (review)

Is de hopeloos verouderde BMW M5 (E39) nog altijd de beste sportsedan?

Deze BMW M5 Touring (E39) is de droom van iedere liefhebber

Deze dikke BMW M5 is juist lichter geworden

BMW i5 M60 xDrive (review): nogal iGewikkeld

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

De stijlvolste Audi RS 6 had een foute eigenaar en kan nu van jou zijn (voor weinig?)

De verstandigste auto die je kunt kopen is compleet vernieuwd, maar jij kiest toch wel een BMW

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

De vernieuwde Volvo S90 kun je nu herkennen aan een bijzonder fraaie achterkant

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Mogelijk heb je tien jaar lang te veel betaald aan de RDW – zo krijg je je geld terug

Sinds vorig jaar wil plotseling niemand meer een Fiat 500, daarom doet het merk iets (geniaals) wat je nog nooit eerder zag

Een van de mooiste en dikste Mercedessen aller tijden kost nu nog maar 10.000 euro

Ook als je niet vlakbij de grens woont, is tanken in Duitsland goedkoper
