
Je hoort er als automerk niet meer bij als je geen EV van rond de 25.000 euro aankondigt. Tesla werkt bijvoorbeeld aan de Model 2, Renault komt snel met de 5 en Citroën heeft al de ë-C3. Ook Skoda springt op deze bandwagon en toont vandaag hoe de Tsjechische elektrische auto voor een kwart ton eruit komt te zien. Dit is de Skoda Epiq.
In plaats van een kleine hatchback wordt de Skoda van 25.000 euro een crossovertje. We zijn benieuwd of je het op een Franse manier dient uit te spreken (e-piek) of als de Engelse vertaling voor episch. Op de voor- en achterbumper zie je dezelfde strips als bij de Vision 7S, al gokken we dat de oranje strip in dit geval geen noodknop is. Of in ieder geval niet bij de productieversie.
De verwachte specificaties van de Skoda Epiq
De lengte van 4,1 meter en bagageruimte van 490 liter komen precies overeen met de ID.2 van moederbedrijf Volkswagen. Ga er gerust van uit dat de twee een platform delen. Specificaties meldt Skoda niet, maar de kleine Volkswagen krijgt in ieder geval een 226 pk sterke elektromotor die zorgt voor een 0-100-tijd van 7 seconden. Het gaat nog lastig worden om de Skoda-rijder te volgen.
De Skoda Epiq komt maximaal 400 kilometer ver op één lading. Volkswagen belooft dat de ID.2 na 450 kilometer weer aan de lader moet. Je levert dus wel iets in, vermoedelijk door de hoogte van de auto. Ergens in 2025 moet je de elektrische Skoda van 25.000 euro kunnen kopen. Voordat het zover is, komt er nog een kleine elektrische Skoda-SUV die Elroq heet.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
4 reacties op “De elektrische Skoda Epiq moet 25.000 euro kosten en komt volgend jaar naar Nederland”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Officieel: dit wordt de nieuwe volledig elektrische (!) auto van de politie

De nieuwste Skoda Superb is nu nog beter dan de VW Passat, op één cruciaal ding na

Is de Skoda Elroq de EV waarop heel zakelijk-rijdend Nederland wacht? (review)

Koop jij een zuinige Skoda Citigo diesel met 276 pk en vierwielaandrijving?

Dit zijn 6 voordelige manieren om zo’n snelle Skoda RS te rijden

Skoda Elroq RS is heel erg snel, maar tegelijkertijd best wel traag

De nieuwste Skoda Superb is nu nog beter dan de VW Passat, op één cruciaal ding na

Is de Skoda Elroq de EV waarop heel zakelijk-rijdend Nederland wacht? (review)

Koop jij een zuinige Skoda Citigo diesel met 276 pk en vierwielaandrijving?

Dit zijn 6 voordelige manieren om zo’n snelle Skoda RS te rijden

Skoda Kylaq: kleine crossover met benzinemotor voor 8.726 euro (ja, nieuw)

De Jeep Avenger 4xe is de ruigste uitvoering, maar heb je er ook iets aan in Nederland? (review)

Waarom de Kia EV3 met extreem grote velgen een typisch Nederlands fenomeen is

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

Volvo EX30 Cross Country haalt 100 km/u in 3,7 seconden, kost minder dan 52.000 euro

Kan de BYD Atto 2 aanhaken bij Europese, Japanse en Koreaanse SUV’tjes? (review)

Is de nieuwe C3 Aircross slim en raar genoeg om een echte Citroën te zijn? (review)

De goedkope auto komt terug: deze ruige SUV moet minder dan 20.000 euro gaan kosten

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Overzicht: wat betaal je nou echt aan wegenbelasting voor een (gebruikte) elektrische auto in 2026?

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Hoe je met heel weinig moeite een miskoop kunt voorkomen bij een tweedehandsauto

Koningsdagdeal: 1 jaar TopGear met 42% korting

Blijkbaar worden er miljoenen euro’s verdiend aan 30 rijden binnen de bebouwde kom (maar niet door wie je denkt)

25k?
Ook in Nederland?
Totaal uitgekleed?
Zo nee, dan vind ik het wel een gaaf bakkie
Ook niet onbelangrijk: deze auto’s worden gewoon in Duitsland gebouwd dus ze zijn goed voor de Europese industrie. Tata Steel levert bijvoorbeeld staal aan VW.
VAG is lekker bezig. ID.7, ID.2, deze Epiq. Allemaal goede aanbiedingen voor wat je krijgt.
Vergeet de ID3 GTX niet!