
Na een onnodig lange striptease toont Renault de productieversie van de Alpine A110. Je oogballen mochten zijn schoonheid eerder aanschouwen in conceptvorm. De definitieve Alpine A110 krijgt niet-zo-elegante-zijspiegels en een knipperlicht in het zijscherm.
Andere specificaties waren al zo’n beetje bekend. Hij weegt 1.100 kilo en gaat in zo’n 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Het vermogen schommelt rond de 250 pk. Alpine kiest is gek op aluminium en gebruikt het materiaal voor een groot deel van de carrosserie en het onderstel. Lekker licht. Een groot deel van de aerodynamica van de Alpine A110 zit verstopt onder de auto. De ingenieuze onderkant maakt een vulgaire achterspoiler overbodig.
De Alpine A110, met zijn motor in het midden, is het Franse alternatief voor de Alfa Romeo 4C en de Porsche 718 Cayman. In maart mogen we hem in het echt aanschouwen op de autosalon van Genève.
Meer van TopGear


De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Alpine A110 R Ultime kost in Nederland meer dan een McLaren Artura

Bij deze Zagato AGTZ Twin Tail krijg je twee achterkanten (die je kunt wisselen)

Wat is de beste circuitauto van TopGears Speed Week 2023?

F1-coureur Ocon test hardere versie van de Alpine A110 op de Nürburgring

De belangrijkste succesfactor van Renault komt te vervallen, hoe moet het nu verder?

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Italiaanse sportwagen met Renault-motor voor 650.000 euro, is dat niet te veel?

De ombouwkosten van de Alpine A110 Ravage zijn hoger dan de prijs van de auto

Is de Alpine A290 GTS de hot hatch ‘nieuwe stijl’ waar je op hebt gewacht? (review)

Nieuwe Citroën C3 Aircross: keuzestress

Elektrische auto’s zijn niet langer verstandig meer

Hamann Jaguar F-Pace is nu al te koop

Brabus 550 Adventure 4×4-2: 10 feitjes

De Pininfarina H600 heeft een turbinemotor

Autosalon van Genève 2017: het bijzondere spul

Waarom je morgen deze snelwegen in Nederland beter kunt vermijden

De best verkochte auto ter wereld is nu geen Tesla meer

Vakantiedeal: 3 nummers TopGear voor slechts 15 euro

Vanwege dit kleine onderdeeltje krijgen honderdduizenden Nissan-eigenaren mogelijk een nieuwe motor

De Cybertruck lijkt een enorme flop te worden, maar kunnen we dat ook zeggen van Tesla?

Ziet er op het oog goed uit maar zal nooit een concurrent van Porsche worden en blijft een Fransoos die nu eenmaal geen sportwagen roots hebben. Zie het eerder als concurrent voor Subaru BRZ/Toyota GT86, die ik op voorhand als betrouwbaarder zie, maar evenmin zou willen hebben.
De ultieme klasse in de sportwagens is uiteraard de Formule 1.
Even kijken welk F1-team er ook alweer met Porsche motoren rijdt. Uhmmm…