
Even staan als een zoutzak, buik iets uitzetten en zacht licht erop. Voor het tweede plaatje een actievere houding aannemen, de buikspieren aanspannen en hard licht van boven gebruiken om de vooruitgang te accentueren. Zo nemen fitnessgoeroes spectaculaire voor-en-na-foto’s. Een auto kan dat niet, dus deze Abt VW Transporter moet het helemaal op eigen kracht doen voor zijn #TransformationTuesday, op vrijdag.
Want Abt verhoogde eerder al de kracht van de VW Transporter 6.1 van 199 pk en 450 Nm naar 226 pk en 490 Nm. Nu komt de veredelaar uit Duitsland met een aerodynamisch pakket. Om goed de verschillen te laten zien, parkeren ze een standaard Transporter naast hun exemplaar met Abt-bumpers. Beide met hetzelfde spectaculaire zelfbruiner-kleurtje. Het pakket bestaat uit een splitter, zijskirts, een diffuser, nieuwe uitlaatsierstukken en een dakspoiler.
Elk onderdeel is individueel af te nemen en Abt past ze toe op de korte en lange versies van de Transporter. De nieuwe Abt-bumpers passen ook op de California en Caravelle. Met de 19- en 20-inch velgen plus een Bilstein-schroefset zakt de Transporter tussen de 40 en 70 millimeter door z’n knieën.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Dieselbusje blijft volgend jaar toch goedkoper dan de elektrische bus bij Volkswagen

Volkswagen camper haalt 95 kilometer op een accu, is dat voldoende?

Je kunt écht deze houten Volkswagen-camper bestellen (maar heel aerodynamisch zal ie niet zijn)

De nieuwe Volkswagen Transporter kun je gewoon nog met een dikke diesel bestellen

Volkswagen stopt met Transporter T6.1: ‘Deze zomer al niet meer te bestellen’

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis

Dit is (voorspelbaar genoeg) veruit de populairste occasion van Nederland in 2025

Volkswagen werkt aan interessante nieuwe brandstofmotor met oude F1-techniek

Hoe Mercedes er ooit (per ongeluk) voor zorgde dat Volkswagen 2 miljard euro verloor

De duurste Golf van Nederland kost meer dan een ton (en nee, niet in guldens)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Abt komt met een elektrische speedboot met meer dan 600 pk

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Lynx GT1 is een echte Ford GT met een echte V8 (met 1.500 pk)

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

Ben jij succesvolle linksback bij een voetbalclub, dan is dit je nieuwe auto

Vaarwel, diesel: er rijden nu al bijna meer elektrische auto’s in Nederland dan dieselauto’s

Deze oude VW-motor lag ooit nog in de Golf, maar is zo robuust dat ie nu nog gebruikt wordt in tanks

De Duitse politie gaat met Nederlandse uitvinding aan de slag om overtreders te pakken

Dit saaie Nederlands koopgedrag waait nu ook over naar andere landen zoals de VS

De overheid verkoopt de goorste Volkswagens ooit, maar ze hebben wel een interessante geschiedenis
