
Even staan als een zoutzak, buik iets uitzetten en zacht licht erop. Voor het tweede plaatje een actievere houding aannemen, de buikspieren aanspannen en hard licht van boven gebruiken om de vooruitgang te accentueren. Zo nemen fitnessgoeroes spectaculaire voor-en-na-foto’s. Een auto kan dat niet, dus deze Abt VW Transporter moet het helemaal op eigen kracht doen voor zijn #TransformationTuesday, op vrijdag.
Want Abt verhoogde eerder al de kracht van de VW Transporter 6.1 van 199 pk en 450 Nm naar 226 pk en 490 Nm. Nu komt de veredelaar uit Duitsland met een aerodynamisch pakket. Om goed de verschillen te laten zien, parkeren ze een standaard Transporter naast hun exemplaar met Abt-bumpers. Beide met hetzelfde spectaculaire zelfbruiner-kleurtje. Het pakket bestaat uit een splitter, zijskirts, een diffuser, nieuwe uitlaatsierstukken en een dakspoiler.
Elk onderdeel is individueel af te nemen en Abt past ze toe op de korte en lange versies van de Transporter. De nieuwe Abt-bumpers passen ook op de California en Caravelle. Met de 19- en 20-inch velgen plus een Bilstein-schroefset zakt de Transporter tussen de 40 en 70 millimeter door z’n knieën.
Meer van TopGear


Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Dieselbusje blijft volgend jaar toch goedkoper dan de elektrische bus bij Volkswagen

Volkswagen camper haalt 95 kilometer op een accu, is dat voldoende?

Je kunt écht deze houten Volkswagen-camper bestellen (maar heel aerodynamisch zal ie niet zijn)

Deze heerlijke Volkswagen Kever heeft niet de motor die je misschien zou verwachten

Volkswagen gooit namenstrategie flink om: zo gaan de auto’s voortaan (niet) heten

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Het heeft even geduurd, maar je kan nu voor 40.000 euro een handbak in een Nissan GT-R krijgen

Nissan Micra met V6 even opgelapt voor introductie nieuwe, eh, Nissan Micra

Amerikanen bouwen betere Lamborghini dan dat Lamborghini zelf doet

Dit kost het om een V6 met maximaal 400 pk in jouw Mazda MX-5 te laten leggen (want dat wil je)

Als je een auto ziet met een gat in de koplamp, hoef je het stoplichtsprintje niet aan te gaan

Door deze slimme truc kunnen vrachtwagens snelladen zonder dat het stroomnet overbelast raakt

TU Delft bouwt duurzame auto met vergeten techniek uit jaren ’60 die op bijna elke brandstof kan lopen

Pas op: waarom je vandaag plotseling last kunt hebben van ‘ijzel’ op de Nederlandse wegen

Veel actieradius of een zuinig verbruik is niet de manier om auto’s te verkopen, denkt het grootste merk ter wereld

Zie jij (zonder te spieken) welke auto een mafklapper aan puin heeft gereden in Rotterdam?
