
Abt is de harde werkers op de bouw nog niet vergeten. Terwijl Volkswagen haar busjes meer en meer richt op het vervoeren van mensen, pakt Abt de werkbus bij uitstek aan, de Transporter van de T6.1-generatie. De elektrische versie hiervan is niet meer te bestellen, dus bedacht Abt een manier om alsnog geïnteresseerden te kunnen bedienen. De tuner bouwt nu dieselbusjes om naar elektrisch.
Volkswagen bouwde zelf 4.500 stuks van de elektrische Transporter T6.1-bus en daarmee was de kous af. Abt denkt dat er meer vraag is naar elektrische VW-werkbusjes en ziet een gat in de markt. Ze bouwen alleen dieselbusjes met een DSG-versnellingsbak om. Verder maakt het niet uit wat voor versie je hebt; lange of korte wielbasis, hoog of laag dak.
Specificaties van de elektrische Volkswagen Transporter van Abt
Met de Abt e-Transporter 6.1 moet je tussen de 105 en 138 kilometer ver kunnen komen dankzij een 37-kWh batterij. Niet opzienbarend, maar voldoende als bijvoorbeeld al je klusjes in een grote stad plaatsvinden. En zelfs als je verder moet rijden: na 5,5 uur laden moet de batterij weer vol zijn, dus dat kan prima tijdens het hakken en zagen. Het piekvermogen ligt op 113 pk en het koppel op 200 Nm. De topsnelheid is standaard 90 km/u, maar je kunt deze ook laten verhogen naar 120 km/u. Dan kom je uiteraard iets minder ver.
Anders dan bij het bestellen van een nieuwe (elektrische) auto duurt het geen maanden voordat je er eindelijk in kunt rijden. Abt belooft dat de ombouw ‘maar een paar dagen’ in beslag neemt. Daarnaast benadrukken ze dat het aanpassen van bestaande voertuigen beter voor het milieu is dan nieuwe auto’s bouwen. Nu nog verstokte dieselrijders ervan overtuigen dat dit een goed alternatief is.
Eén reactie op “Abt bouwt jouw diesel-Transporter om naar elektrisch”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


Vergeet fatbikes: met deze speciale VW Transporter mag je al rijden als je 16 jaar bent

Dieselbusje blijft volgend jaar toch goedkoper dan de elektrische bus bij Volkswagen

Volkswagen camper haalt 95 kilometer op een accu, is dat voldoende?

Je kunt écht deze houten Volkswagen-camper bestellen (maar heel aerodynamisch zal ie niet zijn)

De nieuwe Volkswagen Transporter kun je gewoon nog met een dikke diesel bestellen

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

Volkswagen viert de 50e verjaardag van de Polo maar maakt daarbij een foutje

Het lijkt erop dat er straks Chinese auto’s uit de Duitse fabrieken van Volkswagen komen

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

Deze goedkope Volkswagen ambulance is de perfecte basis voor jouw camper (en handig voor files)

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Zie jij hoe Volkswagen de boel loopt te foppen met deze dikke ID. Buzz?

Zo wil de Nederlandse overheid zware elektrische bestelbussen iets aantrekkelijker maken

Bedrijfsbusjes en pick-ups worden fors duurder, en dat heeft gevolgen voor particulieren

Veel dieselbusjes zijn volgend jaar niet meer welkom in stadscentra

Renault en Volvo gaan samen elektrische busjes bouwen (met performance-onderdelen)

Volkswagen werkt aan een autonome ID. Buzz als pakketbezorger

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Abt geeft je Audi Q8 een bozer gezicht en 70 pk extra

ABT Audi RS 6 LE Individual is unieker, maar helaas ook duurder

Abt XGT review: Hoe rijdt de straatlegale R8-raceauto op de openbare weg?

De Abt Audi RS 3-S is de versie voor ‘verstandige’ mensen

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Dit is de duurste viercilinder auto van het moment (want hij kost 300.000 euro)

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Mag de Nissan Ariya Nismo de legendarische Nismo-badge dragen? (review)

Gaat die Alpine A390 een beetje dwars met twee motoren op de achteras? (review)

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

De nieuwe instapper van Mercedes is zwaarder dan een S-klasse en duurder dan een C-klasse

Zo bizar veel Tesla’s worden gevandaliseerd – en daar verdient Elon Musk erg goed aan

Volkswagen gaat dit niet al te populaire model nog een keer opfrissen (zodat je hem nu wel koopt)

De wegenwacht waarschuwt voor oplichtingstruc in het buitenland waar je heel makkelijk intrapt

Als een auto slecht scoort bij de crashtests, is het dan eigenlijk wel een onveilige auto?

Zie jij (zonder te spieken) van welk merk deze iets te ruige stationwagen is?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Nissan is wanhopig en gaat een bijzondere strategie inzetten om niet failliet te gaan (en daar kun jij van profiteren)

Hoi, ik heb een abt e 6.1 transporter van 2020 full elektrische
De auto heeft net 24000 km op en hij is gestopt met rijden
Hij gaat wel aan maar kan niet starten
Hij is plotseling gestopt tijdens optrekken bij de stoplicht
Mijn vraag is wat moet ik nu doen? En bij wie moet ik terecht voor deze probleem
Zit er nog garantie van abt of wat ,
Graag een reactie hierop
Mvg