
Gezien de bakken virtuele uitwerpselen die het collectieve internet over de grille van nieuwe BMW M3 en M4 wierp, hadden we eigenlijk al veel meer cosmetische ingrepen verwacht. Vorsteiner deed al eerder een poging met wat inzetstukken, maar ADRO heeft nu de voorbumper geheel nieuw ontworpen met een kleinere en bredere nieren.
Hieronder spelen we ‘zoek de verschillen’ met de voorkant van de standaard M4 (links) en de M4 ADRO (rechts). Oogt al een heel stuk anders, niet waar? Daarnaast geven ze de M3 en M4 nieuwe zijskirts, een diffuser en een achtervleugel.

‘We hadden een specifiek doel en dat was om alle verkeerde fundamenten van de voorkant te vervangen voor een voorkant die de M4 verdient,’ zegt ontwerpbaas van ADRO Davis Lee. ‘Vanuit het perspectief van een ontwerper hebben ze fundamentele fouten gemaakt aan de voorkant van de laatste generatie M3/M4. We zagen kans om dit op te lossen.’
De extra onderdelen zijn gemaakt van koolstofvezel of kunststof. Ondanks de aanpassingen kunnen alle standaard sensoren en camera’s gewoon blijven zitten. Voor de nieuwe look aan de voorkant ben 4.300 dollar – 3.500 dollar voor de bumper, 800 dollar voor splitter. De prijzen in euro’s zijn ongeveer hetzelfde, maar dan moet je er nog inklaringskosten en verzendkosten bij optellen.
Eén reactie op “ADRO geeft de BMW M4 een nieuwe bumper met kleinere nieren”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

Wist je dat er een groot verschil is tussen ‘Bimmer’ en ‘Beemer’ als je op een hippe manier ‘BMW’ wilt zeggen?

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

Chinese ‘Porsche-killer’ jokt over dure optie, klanten weer boos

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze dikke bak is wereldwijd een enorme flop, behalve in Nederland (en dat is logisch)

De politie heeft een creatieve nieuwe manier om in de zomer hardrijders te pakken (zonder dat je ze ziet)

Vanaf deze week krijg je het nieuwe rijbewijs in Nederland (met een bijzonder verborgen trucje)

Dit is de bestverkochte gebruikte auto van Nederland, nu de Volkswagen Golf op nummer twee staat

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

Het mondstuk van mijn kruimeldief ziet er beter uit!