
Gezien de bakken virtuele uitwerpselen die het collectieve internet over de grille van nieuwe BMW M3 en M4 wierp, hadden we eigenlijk al veel meer cosmetische ingrepen verwacht. Vorsteiner deed al eerder een poging met wat inzetstukken, maar ADRO heeft nu de voorbumper geheel nieuw ontworpen met een kleinere en bredere nieren.
Hieronder spelen we ‘zoek de verschillen’ met de voorkant van de standaard M4 (links) en de M4 ADRO (rechts). Oogt al een heel stuk anders, niet waar? Daarnaast geven ze de M3 en M4 nieuwe zijskirts, een diffuser en een achtervleugel.

‘We hadden een specifiek doel en dat was om alle verkeerde fundamenten van de voorkant te vervangen voor een voorkant die de M4 verdient,’ zegt ontwerpbaas van ADRO Davis Lee. ‘Vanuit het perspectief van een ontwerper hebben ze fundamentele fouten gemaakt aan de voorkant van de laatste generatie M3/M4. We zagen kans om dit op te lossen.’
De extra onderdelen zijn gemaakt van koolstofvezel of kunststof. Ondanks de aanpassingen kunnen alle standaard sensoren en camera’s gewoon blijven zitten. Voor de nieuwe look aan de voorkant ben 4.300 dollar – 3.500 dollar voor de bumper, 800 dollar voor splitter. De prijzen in euro’s zijn ongeveer hetzelfde, maar dan moet je er nog inklaringskosten en verzendkosten bij optellen.
Eén reactie op “ADRO geeft de BMW M4 een nieuwe bumper met kleinere nieren”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

Politie haalt BMW zonder motorkap van de weg, maar dat blijkt nog wel het minst erge

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Dit zijn de duurste (populaire) auto’s als het gaat om reparatiekosten

Door een slimmigheidje is deze gebruikte BMW X7 diesel heel voordelig in de wegenbelasting

Deze onopvallende BMW 5-serie heeft meer vermogen dan een Bugatti Veyron

Dit is de dikste BMW M5 Touring: 810 pk, maar dan wel met drie jaar garantie

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

Met deze AMG met vijfcilinder kun je makkelijk 1.000 kilometer op een tank halen

De Hyundai Ioniq 6 N is sneller dan de BMW M3 en misschien nog wel leuker ook

Is de nieuwe Mazda 6e eindelijk een goede elektrische auto van Mazda? (review)

Dit lijkt misschien op een neppe RS 4, maar hij is echt door Audi gebouwd (en kost een stuk minder)

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het wordt nog minder leuk om op de Autobahn te rijden als het zo doorgaat (maar er is ook goed nieuws)

De nieuwe snelle Mercedes van de politie heeft nu al groot voordeel ten opzichte van de Audi

Met de Opel Mokka GSE is er eindelijk weer een ouderwets sportieve Opel (280 pk)

In Duitsland kun je een snelheidsboete krijgen van 7.500 euro, en als je niet oppast moet je echt betalen

Gaat BMW de dikke M3 en M5 nu ook voorzien van een kleine benzinemotor?

Hier kunt je nu al de volledige kaart van GTA 6 bekijken, ruim voordat de game uitkomt

Laat die gebruikte BMW 3-serie staan en koop een andere sedan met 260 pk voor slechts 6.000 euro

‘Waarom hebben auto’s nooit een V4-motor, maar motorfietsen wel?’

In Noorwegen komt nóg een grootste tunnel in zijn soort, maar niet voor auto’s of treinen

Kijk hoe de Duitsers een brug van 70 meter hoog en 485 meter lang als één geheel verhuizen

Het mondstuk van mijn kruimeldief ziet er beter uit!