
Gezien de bakken virtuele uitwerpselen die het collectieve internet over de grille van nieuwe BMW M3 en M4 wierp, hadden we eigenlijk al veel meer cosmetische ingrepen verwacht. Vorsteiner deed al eerder een poging met wat inzetstukken, maar ADRO heeft nu de voorbumper geheel nieuw ontworpen met een kleinere en bredere nieren.
Hieronder spelen we ‘zoek de verschillen’ met de voorkant van de standaard M4 (links) en de M4 ADRO (rechts). Oogt al een heel stuk anders, niet waar? Daarnaast geven ze de M3 en M4 nieuwe zijskirts, een diffuser en een achtervleugel.

‘We hadden een specifiek doel en dat was om alle verkeerde fundamenten van de voorkant te vervangen voor een voorkant die de M4 verdient,’ zegt ontwerpbaas van ADRO Davis Lee. ‘Vanuit het perspectief van een ontwerper hebben ze fundamentele fouten gemaakt aan de voorkant van de laatste generatie M3/M4. We zagen kans om dit op te lossen.’
De extra onderdelen zijn gemaakt van koolstofvezel of kunststof. Ondanks de aanpassingen kunnen alle standaard sensoren en camera’s gewoon blijven zitten. Voor de nieuwe look aan de voorkant ben 4.300 dollar – 3.500 dollar voor de bumper, 800 dollar voor splitter. De prijzen in euro’s zijn ongeveer hetzelfde, maar dan moet je er nog inklaringskosten en verzendkosten bij optellen.
Eén reactie op “ADRO geeft de BMW M4 een nieuwe bumper met kleinere nieren”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

BMW wil jou overtuigen om een elektrische auto te kopen door een benzinemotor toe te voegen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De VW Passat met W8-motor begint heel betaalbaar te worden in Nederland

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Ooit kon je gewoon een Volkswagen Passat met W8-motor kopen – dit is het verhaal erachter

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Een auto om mee op vakantie te gaan voor 6.000 euro: dit zijn de leukste opties

Deze vijf unieke Saabs zijn eigenlijk helemaal geen Saab (maar wel extreem cool)

Dit merk belooft altijd stationwagens te blijven bouwen (en het is niet Volvo)

Dit betaal je in Nederland voor een Audi-alternatief met 750 kilometer range

‘Mag je een bananenschil of klokhuis uit de auto gooien of krijg je dan een boete?’

Het mondstuk van mijn kruimeldief ziet er beter uit!