
Gezien de bakken virtuele uitwerpselen die het collectieve internet over de grille van nieuwe BMW M3 en M4 wierp, hadden we eigenlijk al veel meer cosmetische ingrepen verwacht. Vorsteiner deed al eerder een poging met wat inzetstukken, maar ADRO heeft nu de voorbumper geheel nieuw ontworpen met een kleinere en bredere nieren.
Hieronder spelen we ‘zoek de verschillen’ met de voorkant van de standaard M4 (links) en de M4 ADRO (rechts). Oogt al een heel stuk anders, niet waar? Daarnaast geven ze de M3 en M4 nieuwe zijskirts, een diffuser en een achtervleugel.

‘We hadden een specifiek doel en dat was om alle verkeerde fundamenten van de voorkant te vervangen voor een voorkant die de M4 verdient,’ zegt ontwerpbaas van ADRO Davis Lee. ‘Vanuit het perspectief van een ontwerper hebben ze fundamentele fouten gemaakt aan de voorkant van de laatste generatie M3/M4. We zagen kans om dit op te lossen.’
De extra onderdelen zijn gemaakt van koolstofvezel of kunststof. Ondanks de aanpassingen kunnen alle standaard sensoren en camera’s gewoon blijven zitten. Voor de nieuwe look aan de voorkant ben 4.300 dollar – 3.500 dollar voor de bumper, 800 dollar voor splitter. De prijzen in euro’s zijn ongeveer hetzelfde, maar dan moet je er nog inklaringskosten en verzendkosten bij optellen.
Eén reactie op “ADRO geeft de BMW M4 een nieuwe bumper met kleinere nieren”
Geef een reactie Reactie annuleren
Meer van TopGear


De BMW M4 CS Edition VR46 is enorm duur, maar je krijgt wel een heel bijzonder extraatje

Is de gefacelifte BMW M4 Competition M xDrive Cabrio je ideale levenspartner?

Stijlvolle BMW M440i is nu sterker en goedkoper dan originele M4

De BMW M4 CS streeft in alles perfectie na, maar vergeet één klein ding (review)

De nieuwe Alpina B3 GT en B4 GT zijn sneller én goedkoper dan de BMW M3 en M4

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

BMW geeft een wel heel vreemde keuze voor de volgende M3 (maar hij wordt wel mooier)

BMW zegt zescilinder vaarwel voor de snelste M2, krijgt dit jaar al een viercilinder

Als je vandaag in de BMW M3 (E30) rijdt, valt ie dan tegen of maakt ie de verwachtingen waar?

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

De betrouwbaarste auto in zijn klasse stapt over naar de verkeerde kant

De verstandigst luxeauto ter wereld (die hier niemand koopt) krijgt een opvolger

Is zo’n briljante Audi S4 (B8) na 16 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Mercedes C 53 AMG met dikke motor vervangt viercilinder C 43 én C 63

De leukste (semi-betaalbare) elektrische auto is vernieuwd en heeft nu een heel prijzige optie erbij

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

BMW gaat door met auto van het formaat tweekamerappartement

Audi A6 e-hybrid maakt de benzineversies compleet overbodig

Beter en iets minder lelijk: kan de BMW iX xDrive45 overtuigen? (review)

Het gaat niet goed met Volkswagen want ze verkopen juist te veel elektrische auto’s

‘Waarom hebben sommige auto’s twee tankklepjes – eentje voorop en eentje achter?’

Met deze verborgen functie word je niet meer misselijk als je in de auto op je telefoon kijkt

Is de Porsche 911 GT3 nog altijd dat briljante pretpakket? (review)

Door pech en arrogantie bouwde Volkswagen per ongeluk de zuinigste auto ooit (en die koop je nu voor weinig)

Deze toffe Audi kun je helemaal gratis rijden (als je het slim aanpakt)

Het mondstuk van mijn kruimeldief ziet er beter uit!