
Voordat je je klaarmaakt om te klagen dat deze nieuwe Super Sport-modellen alleen maar zwart gespoten versies zijn met mooie logo’s: wees blij dat ze er nog zijn. Wees blij dat Alfa nog de moeite neemt om een speciale uitvoering uit te brengen. Want voor de VS stopt de productie van de Quadrifoglio-modellen en wij mogen nog even van de fantastische Alfa’s genieten.
Alfa Romeo brengt gelimiteerde edities uit van de Giulia Quadrifoglio en Stelvio Quadrifoglio om de eerste Mille Miglia-overwinning van het merk in 1928 te vieren. Het is wat gek om een 96-jarig jubileum te vieren, maar we gokken zo dat de twee modellen er in 2028 niet meer zullen zijn. En om nou de 6C Super Sport met een elektrische Junior te vieren…
Tip: Lees ook onze review van de nieuwe Alfa Romeo Junior
Alfa Romeo gaat 275 exemplaren van de Giulia Quadrifoglio Super Sport bouwen en 175 exemplaren van de Stelvio Quadrifoglio Super Sport. Het is nog niet bekend of de duistere modellen naar Nederland komen en hoeveel dat er zullen zijn. Je mag de auto trouwens ook gewoon in het Rosso Etna (rood) bestellen en de Giulia zelfs in het wit.
Meer koolstofvezel binnen en buiten
De veranderingen zijn cosmetisch. De V in de Scudetto-grille is nu van koolstofvezel, net als de kappen van de buitenspiegels. De remklauwen van de Super Sport-uitvoeringen zijn donker uitgevoerd, wat ook wel eens leuk is voor de verandering. De interieurs van beide Super Sport-modellen krijgen ook enkele nieuwe accenten, zoals rood koolstofvezel op de middenconsole, het dashboard en de deurpanelen.
De voorste hoofdsteunen krijgen hun respectievelijke modelnummer om te bewijzen dat je echt een gelimiteerde Alfa Romeo bezit. Het stuur is bekleed met alcantara en koolstofvezel. Je begint nu een beetje enthousiast te worden, toch? En omdat het interieur al wat ouder is, heb je gewoon nog veel knoppen en weinig overbodige schermpjes. We zouden het bijna old school noemen.
De 2,9-liter V6 met twee turbo’s produceert nog altijd 520 pk. De handbak is al eventjes verdwenen, dus de automaat verzorgt het schakelwerk. Bij de Stelvio krijg je vierwielaandrijving en bij de Giulia gaat de power naar de achterwielen. Wie wat extra geluid wil, kan kiezen voor het Akrapovic-uitlaatsysteem.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Quadrifoglio is 100 jaar oud en dat viert Alfa met deze speciale Giulia en Stelvio

Alfa Romeo Stelvio en Giulia krijgen facelift, zien er nog steeds prachtig uit

De Alfa Romeo Giulia en Stelvio Estrema zijn gemaakt met hulp van het F1-team

Hagel sloopt Alfa van Kimi Räikkönen

Alfa’s Giorgio-platform is terminaal

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

De overheid geeft duidelijkheid over gepersonaliseerde kentekens in Nederland

Alfa Romeo Junior Veloce: de leukste in zijn klasse, maar niet de beste (review)

Dit zijn de 8 leukste elektrische auto’s van dit moment

Waarom je nooit meer een nieuwe Alfa Romeo met de kentekenplaat rechts gaat zien

Is de Hyundai Tucson na zijn facelift nog net zo eigenzinnig? (review)

Mazda geeft toe foutjes te hebben gemaakt – rijdt de nieuwe CX-60 eindelijk wel goed? (review)

Is de Mitsubishi Outlander ook de moeite waard als je geen 0% bijtelling krijgt? (review)

De nieuwe Grandland rijdt weer als een echte Opel (review)

Is de nieuwe Volkswagen Tayron de opgerekte crossover die je moet hebben? (review)

Lynk & Co 08: 585 pk en 200 kilometer elektrisch voor 55.950 euro

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Zo zou de betaalbare Lightyear 2 eruit hebben gezien als de Nederlandse autobouwer niet failliet was gegaan

Mercedes bevestigt toekomst V8 in de C 63 (maar gaan ze het nu ook doen?)

De ‘laatste echte Opel ooit’ kun je ergens op de wereld gewoon nog nieuw kopen

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Deze zeldzame Maserati (ja, echt) kende je nog niet en kan voor een leuk bedrag van jou zijn

Je hebt nog maar 18 dagen de tijd om de mooiste sportsedan nieuw te bestellen

Eindelijk, de Ferrari Purosangue is een echte offroader

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken

Tedson Motors Etna is de mooiste en duurste Lamborghini Gallardo

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Eindelijk heeft Audi een auto in Nederland die mensen gaan kopen

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

De gaafste benzinemotor van de afgelopen 20 jaar komt terug

Mercedes betaalt half miljoen euro aan werknemers om niet te hoeven werken
