Voordat je je klaarmaakt om te klagen dat deze nieuwe Super Sport-modellen alleen maar zwart gespoten versies zijn met mooie logo’s: wees blij dat ze er nog zijn. Wees blij dat Alfa nog de moeite neemt om een speciale uitvoering uit te brengen. Want voor de VS stopt de productie van de Quadrifoglio-modellen en wij mogen nog even van de fantastische Alfa’s genieten.

Alfa Romeo brengt gelimiteerde edities uit van de Giulia Quadrifoglio en Stelvio Quadrifoglio om de eerste Mille Miglia-overwinning van het merk in 1928 te vieren. Het is wat gek om een 96-jarig jubileum te vieren, maar we gokken zo dat de twee modellen er in 2028 niet meer zullen zijn. En om nou de 6C Super Sport met een elektrische Junior te vieren…

Tip: Lees ook onze review van de nieuwe Alfa Romeo Junior

Alfa Romeo gaat 275 exemplaren van de Giulia Quadrifoglio Super Sport bouwen en 175 exemplaren van de Stelvio Quadrifoglio Super Sport. Het is nog niet bekend of de duistere modellen naar Nederland komen en hoeveel dat er zullen zijn. Je mag de auto trouwens ook gewoon in het Rosso Etna (rood) bestellen en de Giulia zelfs in het wit.

Meer koolstofvezel binnen en buiten

De veranderingen zijn cosmetisch. De V in de Scudetto-grille is nu van koolstofvezel, net als de kappen van de buitenspiegels. De remklauwen van de Super Sport-uitvoeringen zijn donker uitgevoerd, wat ook wel eens leuk is voor de verandering. De interieurs van beide Super Sport-modellen krijgen ook enkele nieuwe accenten, zoals rood koolstofvezel op de middenconsole, het dashboard en de deurpanelen.

De voorste hoofdsteunen krijgen hun respectievelijke modelnummer om te bewijzen dat je echt een gelimiteerde Alfa Romeo bezit. Het stuur is bekleed met alcantara en koolstofvezel. Je begint nu een beetje enthousiast te worden, toch? En omdat het interieur al wat ouder is, heb je gewoon nog veel knoppen en weinig overbodige schermpjes. We zouden het bijna old school noemen.

De 2,9-liter V6 met twee turbo’s produceert nog altijd 520 pk. De handbak is al eventjes verdwenen, dus de automaat verzorgt het schakelwerk. Bij de Stelvio krijg je vierwielaandrijving en bij de Giulia gaat de power naar de achterwielen. Wie wat extra geluid wil, kan kiezen voor het Akrapovic-uitlaatsysteem.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)