Veel merken beweren een tijdloos design te hebben, maar na zes jaar gooien ze toch de boel volledig om bij een facelift. Als een tussentijdse opfrisbeurt niet veel meer omvat dan nieuwe koplampen en een extra scherm voor het interieur, dan weet je dat het toentertijd al een prima design was. Dit is wat je ziet bij de facelift Alfa Romeo Stelvio en de Giulia.

Vanbuiten vallen voor beide modellen vooral de nieuwe koplampen op. De armaturen waar de lampen inzitten zijn nu een stuk donkerder en de verlichting zelf is nu volledig led – én adaptief. Volgens Alfa Romeo zijn de koplampen een knipoog naar de oude SZ Zagato, die de bijnaam ‘Il Mostro’ kreeg. Ook de kenmerkende Trilobo-grille is iets aangepast, net als de achterlichten.

Alfa Romeo Stelvio en Giulia facelift, maar nog niet voor de Q

Alfa Romeo vertelt niets over een Stelvio Quadrifolgio of een Giulia Quadrifoglio. Van deze snelle versies komt op een later moment de facelift. Bij de facelift kun je wel kiezen voor een Competizione. Deze uitvoering is niet sneller, maar krijgt wel de speciale matgrijze kleur Moon Light. Dat is ook de uitvoering die je in de foto’s ziet.

Het nieuwe interieur krijgt een 12,3-inch scherm achter het stuur voor de rij-informatie. Dit schermpje kun je instellen in de modi Evolved, Relax en Heritage. Die laatste leent inspiratie uit de jaren zestig en zeventig, met details als omgekeerde cijfers aan het einde van de snelheidsmeter, zoals oude Alfa’s dat ook hadden.

Bij de nieuwe Alfa Romeo Giulia en Stelvio krijgen kopers een NFT. ‘Op basis van de selectie van de klant genereert de NFT een certificaat waarin gegevens over het gebruik en onderhoud van de auto zijn vastgelegd. Dit certificaat is te gebruiken om de toestand van de auto te onderbouwen en daarmee de restwaarde te ondersteunen’, zegt Alfa. De prijzen zijn nog niet bekend.

Reacties

  • Dick Holsheimer heeft op 28 oktober 2022 geschreven:

    Een voorbeeld voor auto ontwerpers, vooral Japanse, BMW, VW E.D.

    Reageer

Geef een reactie

(verplicht)