Alfa Romeo GTV: zal de Giulia Coupé er zo uitzien?

Wordt dit de Alfa Romeo GTV met 600+ pk?

Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTV
Foto('s): Rain PriskAlfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTV
Alfa Romeo GTV

Alfa Romeo keert terug naar hun oorspronkelijke DNA, dat is de hoofdboodschap van het vijfjarenplan dat het merk vandaag presenteerde. Terug naar motorsport en terug naar het zijn van een uniek merk. We kunnen het enkel toejuichen.

De eerste stap zette Alfa Romeo eventjes geleden met de Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio en recentelijk met de terugkeer naar F1. Nu trekt het merk de naamplaatjes ‘8C’ en ‘GTV’ uit de archiefkasten.

De letters GTV staan voor ‘Gran Turismo Veloce’ en ze werden voor het eerst in 1994 op een Alfa Romeo geplakt. Het bleef bij één generatie die in 2006 ophield met bestaan. De nieuwe Alfa Romeo GTV keert terug als coupéversie van de Alfa Romeo Giulia.

Hoe ziet de Alfa Romeo GTV eruit?

Tot nu toe is er één donkere schets vrijgegeven. We zien Giulia-achtige koplampen, zeer brede heupen en een flink bolle motorkap. We zochten een lading impressies bij elkaar die het meest van de schets weghebben, die zie je hierboven.

Het gewicht van de coupé is perfect verdeeld over beide assen. Je kunt de Alfa Romeo GTV in het midden van een wipwap plaatsen, zonder dat hij een kant op valt. De ideale balans zal helpen de 600+ pk op de weg te krijgen.

Het vermogen komt van de bekende 2,9-liter V6, maar dan met een extra elektromotor in de turbo. De ‘E-Booster’ helpt met het elimineren van het turbogat. Het vermogen gaat naar alle wielen en torque vectoring zorgt voor een verdeling naar de wielen die het vermogen ‘t beste kwijt kunnen.

De Alfa Romeo GTV heeft vier zitplaatsen. De coupé komt in de loop van 2022. Tot die tijd kun je fantaseren met behulp van de bovenstaande afbeeldingen.

Reacties
  1. Nick zegt op 3 juni 2018 om 23:57:

    Geweldig! Eindelijk weer een echt sportieve Alfa coupé. Wel jammer dat Alfa zich nu alleen nog lijkt te richten op het ontwikkelen van behoorlijk prijzige auto’s en helaas geen nieuwe sportieve hatchback zoals de 147GTA was of een mooie betaalbare GT.

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws