Na een onnodig lange striptease toont Renault de productieversie van de Alpine A110. Je oogballen mochten zijn schoonheid eerder aanschouwen in conceptvorm. De definitieve Alpine A110 krijgt niet-zo-elegante-zijspiegels en een knipperlicht in het zijscherm.
Andere specificaties waren al zo’n beetje bekend. Hij weegt 1.100 kilo en gaat in zo’n 4,5 seconden van 0 naar 100 km/u. Het vermogen schommelt rond de 250 pk. Alpine kiest is gek op aluminium en gebruikt het materiaal voor een groot deel van de carrosserie en het onderstel. Lekker licht. Een groot deel van de aerodynamica van de Alpine A110 zit verstopt onder de auto. De ingenieuze onderkant maakt een vulgaire achterspoiler overbodig.
De Alpine A110, met zijn motor in het midden, is het Franse alternatief voor de Alfa Romeo 4C en de Porsche 718 Cayman. In maart mogen we hem in het echt aanschouwen op de autosalon van Genève.
Ray heeft op 29 juni 2017 geschreven:
Ziet er op het oog goed uit maar zal nooit een concurrent van Porsche worden en blijft een Fransoos die nu eenmaal geen sportwagen roots hebben. Zie het eerder als concurrent voor Subaru BRZ/Toyota GT86, die ik op voorhand als betrouwbaarder zie, maar evenmin zou willen hebben.
Jop heeft op 2 september 2017 geschreven:
De ultieme klasse in de sportwagens is uiteraard de Formule 1.
Even kijken welk F1-team er ook alweer met Porsche motoren rijdt. Uhmmm…