Ares Panther is de redder van oppoppende koplampen

Al is het wel een bescheiden terugkeer

Ares Design Project Panther heeft klapkoplampen
Ares Design Project Panther heeft klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Design Project Panther heeft klapkoplampen
Ares Design Project Panther heeft klapkoplampen
Ares Design Project Panther heeft klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Panther 2018 klapkoplampen
Ares Design Project Panther heeft klapkoplampen

Vooruit, nog een retrotoppertje voor het weekend. Dit is de terugkeer van de oppoppende koplampen. Een stil moment van triomf voor een echt onderscheidende feature, die geheel onterecht ineens opgeborgen was geraakt in de automobiele geschiedenisboekjes. Ze behoren toe aan de buitengewoon smakelijke, nieuwe Ares Panther, die is geïnspireerd op de De Tomaso Pantera uit de jaren zeventig.

Onderhuids bevindt zich een koolstofvezel en aluminium onderstel van de Lamborghini Huracán, en een herziene versie van de Lamborghini V10 – opgevoerd van 5,2 naar 5,6 liter – met een vermogen van 659 pk en 560 Nm aan koppel. De gasrespons en de schakelmomenten (van de zeventraps bak met dubbele koppeling) zijn ook aangescherpt ten opzichte van de Lamborghini, en ons is beloofd dat het hele ding een lovenswaardig geluid voort zal gaan brengen. Dat geloven we.

‘Een van de meest significante karakteristieken van de Ares Panther is z’n stemgeluid. Het geluid dat de natuurlijk ademende V10 produceert, is niets minder dan een rauwe brul’, zegt oppertechneut en grote-katten-fan Matteo Vezzani. Dat geloven we ook.

Kan ik er een kopen?

Er zullen maar 21 Panthers worden gebouwd, die per stuk 515.000 euro zullen gaan kosten. En dan komt de fiscus nog op de thee, dat begrijp je. Ares Design bevestigt dat alle auto’s die het in 2018 kan bouwen, al zijn verkocht – overigens kost het bouwen van de auto’s 24 weken per stuk. Ares wil zich nu ook gaan storten op Ferrari 250 GTO- en 400i-hommages. Wellicht is daar ook een markt voor.

Reacties

Geef een antwoord

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws

TopGear Nederland

Automerken