
We kunnen wel aan de gang blijven, maar nadat off the record al eens bevestigd werd wat iedereen allang wist, geeft Porsche het nu eindelijk openlijk toe: de 918 Spyder gaat in productie. Niet zo vreemd, als je bedenkt dat de horden potentiële kopers nog net niet waren begonnen met het sturen van dreigbrieven.
Nu mag Porsche laten zien dat ze bij de introductie van de conceptcar niet zomaar wat uit de lucht gegrepen cijfertjes hebben geroepen. De 918 Spyder zou, ondanks zijn dikke V8 (500 pk) en dankzij zijn elektromotoren (217 pk), gemiddeld slechts 3,0 l/100 km aan benzine verbruiken en 70 g/km CO2 uitstoten. Tenzij je je voet diep in het tapijt begraaft, want dan worden er snelheden tot 315 km/u genoteerd, en rondetijden op de Nordschleife neergezet die de Carrera GT zich doen schamen in een hoekje.
Dit klinkt, als we eerlijk zijn, behoorlijk onmogelijk. Maar de mannen met witte doktersjassen uit Zuffenhausen hebben ons wel vaker verbaasd. We wachten dus geduldig op de marktintroductie van de auto in 2013. Naar verluidt worden er zo’n 1.000 stuks geproduceerd, die voor een schijntje (500.000 euro exclusief belastingen) van eigenaar zullen wisselen.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


BMW crasht tegen Porsche 918 en Ferrari GTC4Lusso

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Aflevering van Porsche 918 Spyder gaat net even anders

Elektrische hypercar van Porsche is een mogelijkheid

Deze Porsches kun je bewonderen op de IAMS 2025

Maar liefst 40 procent van de Macan-klanten wil toch nog liever een benzinemotor

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De duurste Porsche 911 ter wereld is strikt genomen geen Porsche, maar wel heel erg duur

Dit moet wel (veruit) de goedkoopste Porsche Panamera van Nederland zijn

De Techart Magnum is sneller (en lichter) dan de nieuwe BMW M5 Touring

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Deze nieuwe auto verkoopt zo slecht dat je bijna 50 procent korting krijgt bij de dealer

Jonge F1-coureur krijgt dikke AMG, maar dat is eigenlijk een vrij lullig cadeau

Is zo’n snelle Porsche Cayman (987C) na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

De gemiddelde Mercedes-klant zal deze G-klasse haten, en juist daarom vinden we hem vet

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Dit lijkt de saaiste Audi A6 die je nu kunt kopen, maar toch wil je hem hebben

Audi komt voor het eerst in lange tijd met een nieuwe letter als typenaam (naast de A en Q)

De nieuwe Audi A6 (2025) is er nu ook als sedan, maar deze wil je nu nóg niet bestellen

Waarom je altijd een ongekookt ei moet meenemen als je een stuk gaat rijden met een oudere auto

Renault pakt het laatste materiaal waar je aan zou denken om leer van te maken

Maakt deze nieuwe uitvinding van Subaru de fietshelm overbodig?

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Met dit tooltje van 15 euro voorkom je een reparatie van duizend euro (of meer) bij beruchte motoren
