
We kunnen wel aan de gang blijven, maar nadat off the record al eens bevestigd werd wat iedereen allang wist, geeft Porsche het nu eindelijk openlijk toe: de 918 Spyder gaat in productie. Niet zo vreemd, als je bedenkt dat de horden potentiële kopers nog net niet waren begonnen met het sturen van dreigbrieven.
Nu mag Porsche laten zien dat ze bij de introductie van de conceptcar niet zomaar wat uit de lucht gegrepen cijfertjes hebben geroepen. De 918 Spyder zou, ondanks zijn dikke V8 (500 pk) en dankzij zijn elektromotoren (217 pk), gemiddeld slechts 3,0 l/100 km aan benzine verbruiken en 70 g/km CO2 uitstoten. Tenzij je je voet diep in het tapijt begraaft, want dan worden er snelheden tot 315 km/u genoteerd, en rondetijden op de Nordschleife neergezet die de Carrera GT zich doen schamen in een hoekje.
Dit klinkt, als we eerlijk zijn, behoorlijk onmogelijk. Maar de mannen met witte doktersjassen uit Zuffenhausen hebben ons wel vaker verbaasd. We wachten dus geduldig op de marktintroductie van de auto in 2013. Naar verluidt worden er zo’n 1.000 stuks geproduceerd, die voor een schijntje (500.000 euro exclusief belastingen) van eigenaar zullen wisselen.
Meer van TopGear


BMW crasht tegen Porsche 918 en Ferrari GTC4Lusso

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Aflevering van Porsche 918 Spyder gaat net even anders

Elektrische hypercar van Porsche is een mogelijkheid

Waarom je de Macan niet een dure Audi met een Porsche-koets mag noemen

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Hoe goed is een Opel Calibra Turbo uit 1992 als je hem vandaag rijdt?

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom

Op deze manier proberen Duitse tankstations de boel te neppen (dus goed opletten)

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden

Het einde van Audi? Als je alleen naar deze cijfers kijkt, kan Volkswagen beter stoppen met het merk

In het buitenland kun je straks een snelheidsbord met groene rand tegenkomen – dit betekent het

De toekomst is elektrisch? Dit automerk doet grootste investering in V8-motoren ooit

De grote baas van Bugatti rijdt een oude VW Golf, maar als je de auto ziet, snap je gelijk waarom
