
We kunnen wel aan de gang blijven, maar nadat off the record al eens bevestigd werd wat iedereen allang wist, geeft Porsche het nu eindelijk openlijk toe: de 918 Spyder gaat in productie. Niet zo vreemd, als je bedenkt dat de horden potentiële kopers nog net niet waren begonnen met het sturen van dreigbrieven.
Nu mag Porsche laten zien dat ze bij de introductie van de conceptcar niet zomaar wat uit de lucht gegrepen cijfertjes hebben geroepen. De 918 Spyder zou, ondanks zijn dikke V8 (500 pk) en dankzij zijn elektromotoren (217 pk), gemiddeld slechts 3,0 l/100 km aan benzine verbruiken en 70 g/km CO2 uitstoten. Tenzij je je voet diep in het tapijt begraaft, want dan worden er snelheden tot 315 km/u genoteerd, en rondetijden op de Nordschleife neergezet die de Carrera GT zich doen schamen in een hoekje.
Dit klinkt, als we eerlijk zijn, behoorlijk onmogelijk. Maar de mannen met witte doktersjassen uit Zuffenhausen hebben ons wel vaker verbaasd. We wachten dus geduldig op de marktintroductie van de auto in 2013. Naar verluidt worden er zo’n 1.000 stuks geproduceerd, die voor een schijntje (500.000 euro exclusief belastingen) van eigenaar zullen wisselen.
Meer van TopGear


BMW crasht tegen Porsche 918 en Ferrari GTC4Lusso

Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

10 van de snelste cabrio’s ter wereld

Aflevering van Porsche 918 Spyder gaat net even anders

Elektrische hypercar van Porsche is een mogelijkheid

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Kleine krasjes zorgen voor een rekening van bijna 10.000 euro – en dat zorgt voor een interessant dilemma

Deze gecrashte oude Porsche moet meer dan een miljoen opleveren, waarom is dat?

Dit is de goedkoopste Porsche van dit moment – moet je zoiets willen? (review)

Stoffen bekleding bij Porsche kost net zoveel als gebruikte Golf GTI (en toch moet je het bestellen)

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

De tweede generatie Toyota MR2 rijdt heel anders dan je misschien zou verwachten

Een Ferrari of Lambo is tegenwoordig pas interessant als je er eentje in het IJ dumpt of om een boom vouwt

Door zware tijden in autoland gaan twee aartsvijanden plotseling samenwerken

Voor het geld van de goedkoopste 3-serie rij je ook de mooiste BMW van dit moment (met een V8)

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Kooptip: deze VW Transporter met GTI-motor (!) is door een slimme truc heel gunstig in de belasting

Dit moet wel de roestigste Volkswagen zijn die je ooit gezien hebt (en niet alleen de achterklep)

Deze gehate eigenschap van de Volkswagen Golf GTI zal (helaas) niet meer terugkeren

Voor dik 5.000 euro is je Volkswagen Passat echt helemaal af (maar nog niet sneller)

BMW? Audi? Eigenlijk is er niets luxer dan een goedkope Fiat Panda

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

Deze auto heeft een van de slechtste reputaties ooit, maar is juist onverwoestbaar

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Is zo’n briljante Audi R8 na 19 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu
