Dit kosten onderdelen voor de 918 Spyder en Carrera GT

Voorzichtig met je modderschoenen op de matten

Foto('s): Jeroen Janssendikste auto's van de International Amsterdam Motor Show 2019
Foto('s): PorschePorsche 918 Spyder Weissach
Foto('s): PorscheRode Porsche 918 Spyder in fabriek
Foto('s): Porsche
Foto('s): Porsche
Porsche Carrera GT
Porsche Carrera GT
Porsche Carrera GT
dikste auto's van de International Amsterdam Motor Show 2019
Porsche 918 Spyder Weissach
Rode Porsche 918 Spyder in fabriek
Porsche Carrera GT
Porsche Carrera GT
Porsche Carrera GT

De TopGear-tip van vandaag: koop nooit van je laatste centen een supercar. Want ook zonder het brandstofverbruik en de verzekering mee te rekenen, kun je er flink op leeglopen. Even een opwarmertje: een setje nieuwe ruitenwissers voor een Porsche 918 Spyder kost je ruim 100 euro. Je vloermatten verprutst? Graag even 500 euro afrekenen, per stuk. En dat zijn nog de kleine bedragen. De prijzen werden alweer even geleden op Reddit geplaatst door een werknemer van een onderdelenleverancier. Ze zijn omgerekend vanuit dollars en zullen dus iets verschillen van de Nederlandse prijzen, maar ze geven een goede indicatie van de astronomische bedragen die Porsche-bezitters betalen. Daarbij zijn dit de prijzen voor autobedrijven, die er vaak nog even 10 procent bovenop gooien voor de klant.

Kosten onderdelen Porsche 918 Spyder

We beginnen met de minst prijzige van de twee, de Porsche 918 Spyder. Door het hybridesysteem zullen de remschijven minder hard slijten, maar als je aan de beurt bent, mag je 8.000 euro per remschijf afrekenen. Foutje met parkeren? Dan graag 10.000 euro afrekenen voor een nieuwe bumper, zonder spuiten. Een achterspatbord kost 25.000 euro. Heb je de boel goed verprutst, reken dan 188.000 euro af voor een nieuwe motor en 64.000 euro voor een transmissie. De beschermplaten aan de onderkant kosten ruim 18.000 euro. Waarom de prijzen zo hoog zijn? Dat is een combinatie van het ontbreken van schaalvoordelen, het gebruik van dure materialen als koolstofvezel en simpelweg omdat deze klanten het geld hebben, en het toch wel kunnen lijden.

Kosten onderdelen Porsche Carrera GT

Ben jij een van de weinige eigenaren die daadwerkelijk met zijn Porsche Carrera GT rijdt? Hou er dan rekening mee dat de koppelingsset 14.000 euro kost. En deze schijn je nogal snel te verprutsen, omdat hij lastig te doseren is en de auto zelf iets gas geeft bij het opkomen van het koppelingspedaal. Als je zelf gas geeft, dan slipt de koppeling te veel. Een nieuwe motor moet 243.000 euro kosten. De stoelen kosten bijna 15.000 euro per stuk, net als de achterbumper. Voorschade gereden met de Porsche Carrera GT? Dan kost het je 44.000 euro voor de spatborden vóór (die bestaan uit één deel), 28.000 euro voor de motorkap en nog even 10.000 euro voor de voorbumper.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws