Vorig jaar stelde Aston Martin de Cygnet conceptcar voor, een luxe supermini gebaseerd op de Toyota iQ. Destijds werd beweerd dat het een extraatje zou zijn voor Aston-eigenaren, iets waarmee vrouwlief ook even naar de stad kon als manlief met de DBS op stap was.

Goed nieuws: de Cygnet gaat in productie. Een slimme zet van Aston, want ook zij moeten hun CO2-uitstoot drukken en dan gaat niet makkelijker dan met een mini-autootje dat elke kilometer niet meer dan 120 gram uitpuft. Sterker nog: er schijnt ook een elektrische variant op stapel te staan.

Maar wacht, er is meer: de Cygnet blijft niet voorbehouden aan bestaande Aston-klanten. Hij zal voor iedereen te koop zijn. Dubbel goed nieuws, dus. Hoewel; is dat wel zo?

Niet alleen verlaagt Aston zich tot het rebadgen van een Toyota – en een veel te kleine Toyota ook nog – het ding zal ook nog eens een lieve duit moeten opbrengen. Er is officieel nog niets over bekend, maar in Engeland worden nu al prijzen genoemd die de 35.000 euro benaderen. Als wij al staan te sputteren bij een bedrag van 25.000 euro voor een aardig aangeklede Audi A1, wat moeten we hier dan wel niet van denken?

Nou?

Reacties