
Dames en heren, aanschouw de nieuwe Aston Martin DBS Superleggera. Een relatief milde onthulling in vergelijking met zijn voorganger. Want voordat de vorige Aston Martin DBS bij de dealers stond, had James Bond hem in Casino Royale al op z’n dak gelegd.
Nog nooit zag je zo’n grote waffel op een Aston Martin. De DBS Superleggera gebruikt de enorme grille om de 5,2-liter biturbo V12 van lucht te voorzien, die nu 725 pk (715 bhp) en 900 Nm produceert. De vraag is nu: waar ga je de kentekenplaat laten? Anderzijds: een nummerbord knal in het midden van de grille kan wellicht het oppervlakte breken en de proporties wat beter maken.
Hoe snel is de Aston Martin DBS Superleggera?
Andere luchtstromen helpen tot wel 180 kilo downforce te genereren; een recordje voor Aston. Een achttrapsautomaat helpt de Aston Martin DBS Superleggera in 3,4 seconden naar de 96 km/u te schieten. Van 0 naar 160 km/u duurt 6,4 seconden en de DBS blijft doorstomen tot boven de 300 km/u.
De DBS Superleggera weegt 72 kilo minder dan de DB11 dankzij een koolstofvezelrijk dieet. Laat ‘m alsnog maar even niet op schoot zitten, want de Superleggera weegt alsnog ruim 1.700 kilo. Ter inspiratie voor het interieur leende Aston Martin de schoenen van een bekende voetballer. Zonder belastingen kost de Aston Martin DBS Superleggera vermoedelijk rond de 250.000 euro.
Meer van TopGear


Is de Aston Martin DBS 770 Ultimate de laatste V12 van Aston Martin?

De Aston Martin DBS 770 Ultimate is ‘de krachtigste productie-Aston ooit’

Aston Martin DBS 770 Ultimate luidt pensioen van de DBS in (met een V12)

Jullie droomauto is een Aston Martin RS 6 plug-in hybride

Aston Martin DBS van Max Verstappen kan van jou zijn

Apple CarPlay Ultra is eindelijk hier: dit is er allemaal anders

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

De TopGear Aston Martin Special is uit!

Wat zou jij over hebben voor deze originele Aston Martin Cygnet met V8?

Rijke klanten haten elektrische auto’s, willen alsnog een V8 (of V12)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Eindelijk is Apple Carplay vernieuwd voor jouw auto

Achter deze stoere Jeep schuilt eigenlijk een betaalbare en betrouwbare auto

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Volkswagen maakt dit autotype nu nog voor de Nederlandse politie, maar straks kunnen wij hem ook kopen

het is weer een fraai kunstwerk, Mij hoor je niet klagen als er zo een op mijn oprijpad staat, maar toch krijg ik niet het weeë gevoel in de maag dat ik kreeg bij vorige modellen.
Stoer