
Het einde is in zicht voor de Audi R8 en de Audi TT. De twee sportauto’s blijven tot het einde van 2023 in productie en daarna is het klaar met de benzinesportauto’s.. Dat maakte Audi-baas Bram Schot bekend tijdens de algemene vergadering van Audi in Neckarsulm.
Door de Audi TT en de Audi R8 te schrappen, bespaart het automerk geld dat ze kunnen investeren in elektrische auto’s, digitaliseren en autonoom rijden. Dus eigenlijk alles wat haaks op de twee sportauto’s staat. Geniet dus nog maar even goed van de V10. De vijfcilinder van de Audi TT RS ligt nu ook nog in de RS 3 en de vraag is of deze krachtbron het nog een generatie overleeft.
Overigens hoeven we niet te vrezen dat Audi helemaal geen sportauto’s meer bouwt. Door het elektrische platform van de Volkswagen Groep zou het relatief eenvoudig moeten zijn een uitstootloze sportauto te produceren zoals de Audi PB18 e-tron. Zo lijkt het tenminste als je kijkt naar de duizenden creaties die de groep al presenteerde op het platform.
De geruchtenmolen rond de Audi R8 en de Audi TT
De twee sportauto’s van Audi zijn altijd een bron van geroezemoes geweest. Zo zou de Audi TT terugkomen als een Sportback met vier deuren en zou de Audi R8 een zescilinder krijgen. Verder zat de Audi TT al enige jaren op de schopstoel. Dat Audi met de V10 ging stoppen, zat er wel redelijk aan te komen. Dat maakt het niet minder jammer.
Bron: Focus.de
Meer van TopGear


Audi TT (2024) vs Audi TT (1999): Dit hebben de eerste en laatste Audi TT gemeen

Is dit dan echt de laatste uitvoering van de Audi TT?

Rust in vrede: De Audi TT krijgt een speciale Final Edition

Audi TT RS Iconic Edition krijgt een dikke bodykit vanuit de fabriek

Audi TT RS Roadster

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Je verwacht het niet, maar deze bijna nieuwe Audi A8 (met W12) is nu ineens een heel verstandige aankoop

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

Dit is de nieuwe auto van Koning Willem-Alexander (en die is bijzonderder dan het lijkt)

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Is de Ford Mustang GT met V8 die 81.051 euro aan belasting waard? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Is de Porsche 911 Carrera GTS Cabrio precies de 911-versie die je moet hebben? (review)

Er is één (prijzige) optie die je altijd bij BMW moet bestellen, want het maakt je auto veel meer waard

Is de nieuwe Audi A5 Avant de moeite waard om er een SUV voor te laten staan? (review)

Humor: Deze dikke BMW heeft eigenlijk een piepklein motortje

Mercedes komt toch weer met een gloednieuwe V8-motor (en die gaat nooit meer uit productie)

Vanaf vandaag moet je ineens op cursus om sommige PHEV’s en EV’s te mogen rijden – dit moet je weten

Als je een Volkswagen of Opel hebt, is het hitteprotocol in Nederland nog belangrijker

Huh? Je raadt echt nooit wat nu ineens weer de bestverkochte auto van Nederland is

Ondanks zijn prijs is de duurste auto in het Golf segment een enorm succes

Deze auto moet 20 miljoen opbrengen, maar heeft verweerde koplampen, is dat erg?

Dat is geen gemis, beide auto’s waren qua uiterlijk behoorlijk lelijk en hun voornaamste afnemers, dameskappers, rijden nu MX-5 of porsche.