Het einde is in zicht voor de Audi R8 en de Audi TT. De twee sportauto’s blijven tot het einde van 2023 in productie en daarna is het klaar met de benzinesportauto’s.. Dat maakte Audi-baas Bram Schot bekend tijdens de algemene vergadering van Audi in Neckarsulm.
Door de Audi TT en de Audi R8 te schrappen, bespaart het automerk geld dat ze kunnen investeren in elektrische auto’s, digitaliseren en autonoom rijden. Dus eigenlijk alles wat haaks op de twee sportauto’s staat. Geniet dus nog maar even goed van de V10. De vijfcilinder van de Audi TT RS ligt nu ook nog in de RS 3 en de vraag is of deze krachtbron het nog een generatie overleeft.
Overigens hoeven we niet te vrezen dat Audi helemaal geen sportauto’s meer bouwt. Door het elektrische platform van de Volkswagen Groep zou het relatief eenvoudig moeten zijn een uitstootloze sportauto te produceren zoals de Audi PB18 e-tron. Zo lijkt het tenminste als je kijkt naar de duizenden creaties die de groep al presenteerde op het platform.
De geruchtenmolen rond de Audi R8 en de Audi TT
De twee sportauto’s van Audi zijn altijd een bron van geroezemoes geweest. Zo zou de Audi TT terugkomen als een Sportback met vier deuren en zou de Audi R8 een zescilinder krijgen. Verder zat de Audi TT al enige jaren op de schopstoel. Dat Audi met de V10 ging stoppen, zat er wel redelijk aan te komen. Dat maakt het niet minder jammer.
Bron: Focus.de
Chris heeft op 24 mei 2019 geschreven:
Dat is geen gemis, beide auto’s waren qua uiterlijk behoorlijk lelijk en hun voornaamste afnemers, dameskappers, rijden nu MX-5 of porsche.