
De verdeling was altijd duidelijk. Wilde je een performance-sedan die geen Mercedes was, dan ging je naar BMW. Wilde je een performance-stationwagen zonder ster in de grille, dan kwam je uit bij Audi. BMW is met de nieuwe M3 overstag gegaan en komt binnen aanzienlijke tijd met een M3 Touring. Bij Audi hebben ze het licht nog niet gezien en blijft een Audi RS 6 sedan (of Limousine, zoals zij hem zullen noemen) voorlopig uit. Dat plekje wordt namelijk al opgevuld door de Audi RS 7. Dus als je een RS 6 sedan wilt, moet je zelf aan de slag.
Dat is wat deze liefhebber deed, maar dan wel met de vorige generatie. Deze Audi RS 6 (C7) sedan begon als doorsnee A6 met een 2.0 TFSI-motor. De volledige ombouw is gedaan met onderdelen van een Audi RS 6 Performance met 605 pk, inclusief de keramische remmerij. Als je dan toch zoveel moeite doet, dan kun je net zo goed een stap verder gaan. Daarom ging de motor uit elkaar en werden alle ringen, pakkingen en lagers vernieuwd. Nieuwe turbo’s en nieuwe software zorgen voor een keurig vermogen van 800 pk en een koppel van 1.150 Nm.
Afgesteld voor de Nürburgring
De bumpers van de RS 6 werden uiteraard ook overgezet en de achterbumper werd op maat gemaakt. Daarna werd het geheel overgespoten in een opvallende groene kleur. Het interieur ging voor het grootste deel mee in de verhuizing. Het KW-onderstel is afgestemd op de Nürburgring. Achterin zitten twee stoelen in plaats van een achterbank – dit zou de lichtste optie zijn. Het stuur komt uit een Audi R8 en het geluidssysteem is van Bang & Olufsen.
Wat kost de Audi RS 6 (C7) sedan?
De auto staat momenteel op Duits kenteken en voldoet volledig aan de strenge Duitse TÜV-keuring. De auto op Nederlands kenteken zetten moet dus geen enorm probleem zijn, gokken we. Allemaal op eigen risico, uiteraard. De vraagprijs van de Audi RS 6 (C7) sedan is 130.000 euro, maar er is nog wat ruimte voor onderhandelingen. Je kunt de verkoper een berichtje sturen op zijn Instagram. Voor wie geen Insta heeft, is het nummer van de verkoper bekend bij de redactie.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.


Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Dit zijn de acht goedkoopste tiencilinder youngtimers van Nederland

De Audi A6 Avant e-tron is nu elektrisch, hoe bevalt ie? (review)

Audi geeft toe: ‘Dit deden we vroeger veel beter dan nu, maar we komen weer terug’

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

Deze luxe elektrische sedans kun je in Nederland krijgen (en eentje is wel érg goedkoop)

Is de Audi S6 Avant e-tron quattro een traditioneel dikke Audi? (review)

Deze foute Audi is het grootste schaap in wolfskleren dat je kunt kopen bij Domeinen

Het is onmogelijk om te ontsnappen aan deze methode om hardrijders te pakken (behalve met een cabriolet)

Deze Audi RS 6 werd geveild door de overheid, en staat nu bij een bekend (of berucht?) adresje

Koopje? Zo kun jij met een leuke korting de Audi RS 6 GT kopen

Audi gaat zelf aan de tuning en komt met de dikste RS 6 tot nu toe

Dit is jouw kans om (voor weinig?) een Audi RS 6 te kopen met een bijzondere afkomst

Met de Audi RS 6 op zoek naar stationwagens in Amerika

Volvo gaat met de ES90 een van de zwaarste auto’s in zijn klasse bouwen, maar dat heeft een voordeel

Audi gaat ook dit mooie en sportieve model uit productie halen

Helaas: Volvo gaat stoppen met de auto waarmee ze groot zijn geworden

De V8 leeft bij Audi: nieuwe RS 6 krijgt aandrijflijn van de Lamborghini Urus

De Tesla Model S Plaid met 1.000+ pk begint echt goedkoop te worden, maar daar heb jij niets aan

Dodge Charger Daytona: missen wij de V8? Of is elektrisch stiekem ook gaaf? (review)

Duurste Toyota van het moment kan nog duurder gemaakt worden

Deze Honda was ooit total-loss, maar is nu de snelste Integra ter wereld

Vond jij de Jaguar commercial niet leuk? Dan ga je dit wel prachtig vinden

Bijzonder dure en fraaie supercar extreem aangepast: mag dat wel?

Ik wil mijn auto verlagen: op welke manieren kan dat allemaal?

Is chiptuning slecht voor je auto? En wordt je auto er écht zuiniger van?

De vernieuwde Opel Mokka is een vriendelijke auto, en dat is precies zijn probleem (review)

De Nederlandse politie rijdt in ‘de krachtigste Golf ooit’ (en deze heeft een nogal fout trucje)

Elektrische BMW M3 toont aan wat er misgaat bij veel elektrische auto’s

Met de nieuwste Golf met benzinemotor hoef je nooit te tanken, maar de vraag is of je dat wilt (review)

Dit zijn 6 snelle Volkswagen Polo’s die je al vergeten was

Volkswagen ID.1 wordt jouw eerste auto, voor heel erg weinig geld

Porsche-rijder komt er op pijnlijke wijze achter dat Flitsmeister niet helpt tegen deze politiecamera

Dit zijn 9 zeer leuk rijdende auto’s voor minder dan 5.000 euro (die geen MX-5 zijn)

Waarom je de tankdop van een plug-in hybride (PHEV) nooit zomaar mag opendraaien

De oninteressante reden waarom de bestverkochte PHEV van Nederland een dubbele antenne heeft

De bestverkochte auto in Europa uit de jaren ’90 gaat een (betaalbare) comeback maken
