Het V8-geluid van de nieuwe Audi RS 6 (C8)

Acht doffe klappen in snelle navolging van elkaar - dat is fijn

Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8
Audi RS 6 2020 C8

Waar lunchpauzes al niet goed voor kunnen zijn. Inefficiënte taxichauffeur en Nürburg-resident Misha Charoudin moest noodgedwongen gyros eten omdat het te hard sneeuwde voor taxirondjes op de Nordschleife. En toen spotte hij de nieuwe Audi RS 6 (C6) die ergens in 2020 moet komen. Direct het goede nieuws: het onweerlegbare bewijs dat de performance-station een V8 krijgt, is geleverd.

Dat de nieuwe Audi RS 6 een V8 zou krijgen, was officieus al bevestigd door diverse onbetrouwbare bronnen. Definitieve specificaties zijn niet bekend, maar ga er sowieso maar vanuit dat de 4,0-liter V8 uit de vorige generatie RS onder de motorkap ligt. Een klein beetje elektrificatie sluiten we niet uit. Verwacht minimaal 600 pk.

Helaas moeten we één kanttekening plaatsen. Volgens hardnekkige geruchten komt de nieuwe Audi RS 6 ook naar de Amerikaanse showrooms. Daarom bestaat er een kleine kans dat een Avant is volgens de Amerikaanse specificaties. En dan ontbreekt het vervloekte partikelfilter, dat in Amerika niet nodig is om door een WLTP-achtige keuring te komen.

De Amerikaanse Porsche 911 klinkt om die reden iets beter dan de Europese versie. Mocht het inderdaad de RS 6 zijn waarbij je met gallons moet tanken in plaats van liters, dan heb je in ieder geval een idee van de akoestische potentie van de nieuwe Audi RS 6 (C8). Akrapovic, het podium is van u.

Het V8-geluid van de nieuwe Audi RS 6 (C8)

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws