Audi SQ7-facelift behoudt zijn snelheid

Nieuw uiterlijk, zelfde hart

Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019 interier
Audi SQ7-facelift 2019 interier
Audi SQ7-facelift 2019 interier
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019 interier
Audi SQ7-facelift 2019 interier
Audi SQ7-facelift 2019 interier
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019
Audi SQ7-facelift 2019

Toen de Audi SQ7 TDI geïntroduceerd werd, waren S-modellen met een dieselmotor eerder uitzondering dan regel. Nu is het precies andersom: de S4 tot en met de S7 hebben een V6-dieselmotor. Grappig zou zijn als de Audi SQ7-facelift dan weer een benzinemotor krijgt, maar dat is niet zo.

De Audi SQ7-facelift verandert voornamelijk optisch en motorisch wisselt er weinig. Dat betekent een 4,0-liter V8-dieselmotor met 435 pk en 900 Nm, waarvan het koppel in principe op ieder moment beschikbaar is door drie compressors. Onderin de toeren zorgt een elektrische turbo voor lucht naar de motor en bovenin nemen twee turbo’s het over.

De Audi SQ7-facelift sprint, net als de voorgaande versie, in 4,8 seconden naar de 100 km/u. De topsnelheid is een Duitse 250 km/u. Elke SQ7 komt met een automaat en vierwielaandrijving. Actieve elektromechanische rolstabilisatie elimineert zo veel mogelijk het overhellen van de flinke koets.

Verder volgt de Audi SQ7-facelift in grote lijnen de ontwikkelingen van de Q7-facelift. De meest ingrijpende verandering vind je in het interieur: in de middenconsole plaatst Audi nu twee schermen, waarbij de onderste met name gebruikt wordt om de temperatuur te regelen. Vanaf september kun je ‘m bestellen.

Reacties
  1. […] Audi SQ7 Facelift hält Tempo – topgear.nl / … […]

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws