Het opbouwen van een autobeurs doe je niet in een paar uurtjes. Dus toen het nieuws kwam dat de Autosalon van Genève in 2020 niet door mocht gaan, waren de voorbereidingen al in volle gang. Twee dappere merken, Czinger en Koenigsegg, besloten hun stand toch op te tuigen en gasten te ontvangen. De rest staat er een beetje verloren bij, half opgebouwd en half in deconstructie. Hier zie je hoe de beursvloer er nu bij ligt.
Een ander gevolg van de annulering
Zoals de redactie-oudste hier maar al te vaak bromt: vroeger stond de Autosalon van Genève tenminste nog ergens voor. In de tijd voor het internet móest je wel naar Zwitserland afreizen om daar alle informatie te halen, de mensen te spreken en om je verhaal te maken. Tegenwoordig lekken de eerste foto’s al in de aanloop naar de beurs, en tussen zweterige journalisten staan om een presentatie bij te wonen is ook al niet meer nodig door een livestream of door het persbericht wat volgt.
Liefhebbers van de beurs vrezen dat autofabrikanten merken dat de publiciteit zonder een beurs niet veel lager ligt dan met. En dat het allemaal zo erg niet is om niet op de Autosalon van Genève te staan. De vrees is dat er volgend jaar nog meer merken afhaken en dat de dagen van de beurs geteld zijn. Andersom is natuurlijk ook mogelijk: autofabrikanten merken nu pas echt het gemis van het niet hebben van een beurs in maart. Tot volgend jaar, dan maar?
Reacties