
Goed nieuws voor mensen met zakken zo diep als de Marianentrog. Bentley heeft het dak van de exclusieve Batur verwijderd. De auto ziet er indrukwekkend uit, wat goed nieuws is aangezien de deze Batur Convertible een voorproefje geeft van de toekomstige ontwerpstijl van Bentley. Aan de voorkant vind je een donker titanium rooster, vloeiende lijnen over de motorkap en zijkanten, strakke lichtclusters en er zijn 22-inch velgen die alles samenbrengen.
De kleurkeuze voor de lak is volgens Bentley ‘oneindig’. Het getoonde exemplaar combineert hoogglanslak met satijnlak. Binnenin ligt de nadruk nog steeds op de twee zitsplaatsen met een prachtige ‘wraparound’-cabine. De brede middenconsole met veel knoppen scheidt de inzittenden. Bovenaan in het dashboard zitten drie klokjes, terwijl de rest van het instrumentenpaneel eenvoudig is gehouden om het spaarzame gebruik van roségoud op te laten vallen.
Specificaties van de Bentley Batur cabrio
De W12-motor, die binnenkort met pensioen gaat, blijft ongewijzigd. De 6,0-liter twin-turbomotor levert 750 pk en 1.000 Nm. Het vermogen gaat via een achttraps automaat naar alle wielen. Samen met de dichte Batur is dit de krachtigste auto van Bentley ooit. Logischerwijs is dit dus ook de sterkste cabrio die Bentley ooit heeft gemaakt. De topsnelheid is trouwens 336 km/u.
De Batur is de derde op maat gemaakte Bentley van deze tijd die samen is ontwikkeld met Mulliner. Hij volgt de gesloten Batur en de Bacalar Barchetta op. Hoewel de prijs van de Bentley Batur cabriolet nog niet is bevestigd, kostten de achttien dichte versies elk omgerekend 1,95 miljoen euro zonder belastingen. Normaal gesproken doet deze exclusievere cabriolet daar nog wel wat bovenop.
Meer van TopGear


Rijden in de duurste en sterkste Bentley ooit

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Is zo’n luxe Bentley Continental GT na 20 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Bentley Batur review: Heerlijke daily driver van bijna twee miljoen euro

Rijden in de duurste en sterkste Bentley ooit

Bentley stopt met twaalfcilinders, maar niet voordat ze de krachtigste W12 ooit bouwen

Bentley Continental GT V8 Mulliner: is ie zo luxe genoeg?

Bentley Mulliner Bacalar is een weelderige tweezitter

Bentley Bentayga Mulliner overtreft elke tuner

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Dit merk verkoopt bijna geen auto’s meer, en toch gaat het beter dan ooit

Jaguar neemt opmerkelijke maatregel na enorme kritiek op reclamecampagne (die stiekem dus wel werkte)

Er is maar één SUV sneller dan de nieuwe Aston Martin DBX S (maar die is niet cooler)

Op deze bizarre wijze kun je je eigen gestolen auto weer terugkopen

Op deze slimme manier maakt een automerk twee keer winst op één auto

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

Bij jouw toekomstige auto zit dit onderdeel mogelijk in je wielen

Blijkbaar maakt iedereen deze simpele fout als ze een nieuwe auto kopen (en dat is niet goed voor je motor)

Waarom het een goed idee kan zijn om deze maand nog snel je (niet verlopen) rijbewijs te verlengen

Moet je nou wel of niet oppassen voor ‘Super 95’ bij Duitse tankstations?

Waarom sommige mensen hun bluetooth uitzetten voordat ze (te) hard gaan rijden
