
Goed nieuws voor mensen met zakken zo diep als de Marianentrog. Bentley heeft het dak van de exclusieve Batur verwijderd. De auto ziet er indrukwekkend uit, wat goed nieuws is aangezien de deze Batur Convertible een voorproefje geeft van de toekomstige ontwerpstijl van Bentley. Aan de voorkant vind je een donker titanium rooster, vloeiende lijnen over de motorkap en zijkanten, strakke lichtclusters en er zijn 22-inch velgen die alles samenbrengen.
De kleurkeuze voor de lak is volgens Bentley ‘oneindig’. Het getoonde exemplaar combineert hoogglanslak met satijnlak. Binnenin ligt de nadruk nog steeds op de twee zitsplaatsen met een prachtige ‘wraparound’-cabine. De brede middenconsole met veel knoppen scheidt de inzittenden. Bovenaan in het dashboard zitten drie klokjes, terwijl de rest van het instrumentenpaneel eenvoudig is gehouden om het spaarzame gebruik van roségoud op te laten vallen.
Specificaties van de Bentley Batur cabrio
De W12-motor, die binnenkort met pensioen gaat, blijft ongewijzigd. De 6,0-liter twin-turbomotor levert 750 pk en 1.000 Nm. Het vermogen gaat via een achttraps automaat naar alle wielen. Samen met de dichte Batur is dit de krachtigste auto van Bentley ooit. Logischerwijs is dit dus ook de sterkste cabrio die Bentley ooit heeft gemaakt. De topsnelheid is trouwens 336 km/u.
De Batur is de derde op maat gemaakte Bentley van deze tijd die samen is ontwikkeld met Mulliner. Hij volgt de gesloten Batur en de Bacalar Barchetta op. Hoewel de prijs van de Bentley Batur cabriolet nog niet is bevestigd, kostten de achttien dichte versies elk omgerekend 1,95 miljoen euro zonder belastingen. Normaal gesproken doet deze exclusievere cabriolet daar nog wel wat bovenop.
Meer van TopGear


Rijden in de duurste en sterkste Bentley ooit

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Bentley Batur review: Heerlijke daily driver van bijna twee miljoen euro

Rijden in de duurste en sterkste Bentley ooit

Bentley stopt met twaalfcilinders, maar niet voordat ze de krachtigste W12 ooit bouwen

Bentley Continental GT V8 Mulliner: is ie zo luxe genoeg?

Bentley Mulliner Bacalar is een weelderige tweezitter

Bentley Bentayga Mulliner overtreft elke tuner

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Kooptip: dit is de vreemdste (en handigste) Volkswagen Passat die je ooit zag

Dat is lef hebben: deze veertig jaar oude Mercedes gaat 24 uur mishandeld worden

De nieuwe Golf GTI 50 Edition heeft 162,5 pk (per voorwiel) en is sneller dan de Golf R

Hier ga jij volgende week in de file staan door de NAVO-top (ook buiten Den Haag is het drama)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost
