
De Bentayga (W12, 608 pk) kost 281.221 euro. De Lamborghini Urus (V8, 650 pk) kost je 278.844 euro. En als je dan je hart moet volgen (laten we eerlijk zijn: zo’n auto koop je niet met je verstand), dan ga je gewoon voor de Urus.
De Bentley Bentayga en de Lamborghini Urus staan op hetzelfde platform. De 4,0-liter V8 uit de Urus lepel je dus zo over in de Bentayga. Of eigenlijk de V8 uit de Cayenne Turbo (ook hetzelfde platform), want in de Bentayga krijgt hij hetzelfde vermogen als in de Porsche: 550 pk en 770 Nm.
En wat nog meer?
De Bentley Bentayga V8 krijgt ook de koolstofkeramische remmen van de Urus. Ze meten 440 millimeter vóór en 370 millimeter áchter: de grootste ter wereld op een productieauto. De remklauwen spuit Bentley in de kleur van de Golf GTI: Tornado-rood. Op de foto’s zijn ze zwart. Dus. Je herkent de Bentley Bentayga V8 vanachter aan zijn vier rechthoekige pijpen.
Met de achtcilinder sprint de Bentayga in 4,5 seconden naar de 100 km/u. De prijs is nog niet bekend, maar zal ongetwijfeld een stukje lager zijn die van de Lamborghini Urus. De Cayenne Turbo met dezelfde motor en hetzelfde vermogen kost 201.000 euro. Maar dat is natuurlijk niet vergelijkbaar. Dus we weten ook niet zo goed waarom we dit zeiden.
Meer van TopGear


De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Range Rover vs BMW iX vs Bentley Bentayga review: Welke luxe SUV is de beste?

De 10 snelste SUV’s ter wereld

Mansory bouwt de Bentley Bentayga Speed om tot Feroza

De Bentley Bentayga Extended Wheelbase moet de Mulsanne vervangen

Is een topsnelheid van 310 km/u wel verantwoord als een auto 2.595 kilo weegt?

De Nederlandse overheid verkoopt een auto van 327.000 euro (voor een prikkie?)

Wat is de beste milieuvriendelijke GT? De Bentley Continental GT of Maserati Granturismo Folgore (review)

Waarom deze nieuwe ‘goedkope’ Bentley precies de versie is die je wilt

Opmerkelijk: Bentley wil juist niet veel auto’s verkopen (maar wat dan wel?)

Bentley Continental GT Hybrid: kun je echt groen zijn als je een V8 hebt? (review)

Jaguar bouwt helemaal geen auto’s, maar toch is hier de nieuwe SVR (hoe zit dat eigenlijk)

Deze onopvallende sedan had een bijzondere grote V8 en kon je gewoon in Nederland kopen

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

De enige Honda met V8-motor is waarschijnlijk de minst betrouwbare auto van het merk ooit

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Heeft de Mini John Cooper Works Electric de ‘JCW-factor’? (review)

Porsche lanceert twee modellen waarvan de lak al 25.000 euro kost

Ken jij die schattige Lada Niva nog? Er is een nieuwe die 15.000 euro kost

Het wordt binnenkort een heel stuk aantrekkelijker om een oude Honda NSX te kopen

Er is een goede reden om deze Lexus IS te kopen en geen Mercedes-AMG of BMW M

Met dit slimme trucje van Google Maps bespaar je geld als je met de auto op vakantie gaat
