Je kunt veel zeggen, maar de gruwelijk irritante reclamejingle van die ene website die auto’s koopt, is bij iedereen blijven hangen. Je weet waarschijnlijk ook precies welke we bedoelen. Naast die website zijn er nog een hoop andere die jou binnen een uur of dag een bod beloven op je auto, zodat je er maar snel vanaf bent. Dus wat gebeurt er als we de duurste auto proberen te slijten bij dit soort websites?

De duurste auto van Nederland is een Bugatti Chiron van maar liefst 4.064.477 euro. We zijn er vrij zeker van dat het gaat om de Bugatti Chiron L’Ébé waarvan er slechts drie gebouwd zijn. Dit zijn bovendien de laatste drie Chirons voor Europa. Je herkent hem aan de 24-karaats gouden details die binnen en buiten de auto te vinden zijn. We zijn geen experts, maar we vermoeden dat hij in die korte tijd nog geen waarde is verloren. Sterker nog: wellicht is hij al in prijs gestegen.

Gewapend met het kenteken gingen we de diverse websites af die snel een bod beloven. Stiekem hoopten we binnen een paar minuten een aantal grappige biedingen binnen te hebben, maar dat viel toch wat tegen. De websites gaven meldingen als dat de auto nog te nieuw was of het merk ‘Bugatti’ was überhaupt niet te selecteren in het systeem. Uiteindelijk kregen we toch wat resultaat.

De twee biedingen

Er waren twee websites die wel direct een bod deden via de e-mail. Of eigenlijk meer een indicatie aan de hand van de gegeven informatie (want helaas, geen dakdragers of een trekhaak – dat gaat van de waarde af). Een Rotterdamse partij wilde ons wel een bod doen ergens tussen de 2.000 en de 2.000.000 euro. Er zit dus nog wat onderhandelingsruimte in. Een andere website uit Zaandam wilde ons een bod doen van 0 euro. Een verkoper mailde wel gelijk achter het automatische bod aan dat ze graag even wilden bellen.

Blufpoker is niet ons vak

Van de bekendste website (ja, die van die reclamejingle) kregen we een mail dat het gelukt was een inkoopvoorstel te krijgen, maar dat we wel even moesten bellen. We hebben veel talenten (zo kunnen we bijna aan onze elleboog likken en kunnen we uren hooghouden met één pittenzakje), maar bluffen is daar niet een van. We bekenden aan de telefoon: de duurste auto van Nederland is niet in ons bezit.

De medewerker was uiterst behulpzaam en gaf op zijn beurt toe dat ze eigenlijk niets met auto’s uit dit segment konden, en dat het beter was voor ons als ‘verkoper’ om naar een specialist te gaan. Het duurste wat deze verkoper persoonlijk had ingekocht voor deze baan was een Ferrari van 200.000 euro, al was dat wel een paar jaar geleden. Het liefst opereren ze in het segment daaronder.

Een tip dus als je een Bugatti Chiron wilt verkopen: probeer het eerst zelf met een papiertje onder de ruit met je telefoonnummer erop. Of zet hem op Facebook Marketplace als je het prettig vindt om door wildvreemden herhaaldelijk terechtgewezen te worden over de waarde. Een bericht in groepsappjes dat begint met ‘zoekt er nog iemand…’ heeft voor ons in het verleden ook altijd goed gewerkt. Of rij gewoon even langs de Bugatti-dealer in Leusden – die kunnen er vast iets mee.

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)