Op Bill Murray zelf na, bestaan er geen mensen die Groundhog Day niet leuk vinden. De komedieklassieker uit uit 1993 kan zelfs in 2020 nog uitstekend door jong en oud bekeken worden. En zelfs Bill Murray, die het niet eens was met de beslissingen van de regisseur, lijkt bijgedraaid te zijn. Voor Jeep kruipt hij nog een keer in de huid van Phil Connors voor een Groundhog Day-reclame. Het spotje raakt Connors wederom gevangen in een tijdslus in het besneeuwde dorpje Punxsutawney, maar met één belangrijke twist: er staat een knaloranje Jeep Gladiator voor het grijpen.

De hele opzet klinkt als het schaamteloos commercieel uitbuiten van een klassieker, maar de Groundhog Day-reclame zit goed in elkaar en biedt een lekkere portie humor. Je ziet het filmpje van Jeep hieronder. Oh, en nog wat triviaals: de website Wolf Gnards berekende dat Phil Connors in de originele film bijna negen jaar lang Groundhog Day opnieuw beleefde, omdat dat is hoe lang het duurt om de Franse taal en piano te leren en ijsbeeldhouwen onder de knie te krijgen. Regisseur Harold Ramis liet weten dat het zelfs 30 tot 40 jaar was. En wist je dat er tegenwoordig een VR-game is van de legendarische film?

Bill Murray doet Groundhog Day-reclame met Jeep

https://youtu.be/AnhzGUcENWo

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)