
Qua moeite maakt het geen donder uit of je nu één of twee 2,0-liter viercilinders naar de 900 pk tovert. Je doet hetzelfde, maar dan twee keer. Het plaatsen van die twee motoren in één auto blijkt ook goed te kunnen. Het op de weg krijgen van 1.800 pk, dat is waar het pas écht moeilijk wordt.
Deze bimotor Lupo – of auto met verlichting van een Lupo – kwamen we al eerder tegen. Toen hadden beide motoren nog ongeveer 600 pk, dus samen zo’n 1.200 pk. Leek ons genoeg, maar DOP Motorsport overduidelijk niet. Volgens de uploader van de video produceren de motoren nu elk 900 pk. En daar valt echt niet mee te rijden.
Het lukt de bestuurder nauwelijks om de Lupo in een rechte lijn te laten gaan, ondanks de vierwielaandrijving. Uiteindelijk is de snelste tijd op de kwartmijl 9,22 seconden met een snelheid van 260 km/u. Kijk voordat de actie begint ook even bij de Lupo naar binnen, want niet alleen heeft de auto twee motoren, maar ook twee transmissies én twee schakelpoken.
Bimotor Lupo met 1.800 pk valt niet te besturen
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Kooptip: VW Lupo met Audi S3-motor

VW Lupo met twee GTI-motoren en 1.243 pk

Volkswagen Lupo met TWEE W12-motoren

Met deze nieuwe accu kun je met je EV in één ruk naar Rome rijden (1.500 kilometer)

Volkswagen bedenkt elektrische auto, maar dan wel met benzinemotor

In de VS heeft Volkswagen een bijzondere strategie om meer elektrische ID.Buzz’jes te verkopen

Koop jij de foutste Volkswagen van dit moment voor een prikkie van de overheid?

Tien jaar later kunnen eigenaren van Volkswagen-diesels nog steeds vergoeding krijgen voor de dieselgate

Volkswagen bouwt straks drie compleet verschillende versies van dit populaire model

Een van de leukste ’tweede auto’s’ begint nu al heel betaalbaar te worden

Deze ‘verboden’ auto is nu nog de goedkoopste nieuwe auto van Nederland (als je snel bent)

Auto’s te duur? Je kunt gewoon nog een nieuwe benzineauto kopen voor slechts 11.000 euro

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)

De bijna goedkoopste EV van Nederland wordt nu ook een van de dikste

Eindelijk weer een betaalbare Volkswagen: zo gaat de ID.1 er ongeveer uitzien

Europese Unie geeft duidelijkheid over het verbod van koolstofvezel op auto’s

We hebben nog wat te zeuren over koolstofvezel, nu het nog niet verboden is

510 pk uit een vijfcilinder is bij Abt stukken goedkoper dan een nieuwe Golf GTI

Met een paar aanpassingen kost deze kleine hatchback meer dan 100.000 euro

Parkeren in een kleine parkeergarage wordt op deze manier extra lastig

Mensen moeten echt kappen met deze piepkleine (maar vreselijke) modificatie aan hun auto’s

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

Dit setje voor- en achterlichten voor een Porsche 911 is extreem duur, maar daar is een goede reden voor

In deze gelimiteerde Porsche 911 vind je een typisch jaren ’70-element terug

De nieuwe Brabus E 700 is verrassend voordelig (en lichter dan een M5)

Het merk van deze toffe camper ken je sowieso (alleen het logo kende je nog niet)

Is de driecilinder wel voldoende in de BMW 220 Gran Coupé? (review)

Dit is (vreemd genoeg) de nieuwste brandweerauto van Nederland

Elektrische steps worden eindelijk legaal in Nederland – dit zijn de voorwaarden

Wordt de diesel (per ongeluk) ineens weer heel aantrekkelijk in Nederland door de nieuwe wegenbelasting?

Straks betaal je geen wegenbelasting meer over het gewicht van je auto, maar over iets anders

Koopje: deze dikke Audi kost nu al net zo weinig als een Dacia Spring

boba motoring is snellet https://www.youtube.com/watch?v=Ub6ndGZwixE