Qua moeite maakt het geen donder uit of je nu één of twee 2,0-liter viercilinders naar de 900 pk tovert. Je doet hetzelfde, maar dan twee keer. Het plaatsen van die twee motoren in één auto blijkt ook goed te kunnen. Het op de weg krijgen van 1.800 pk, dat is waar het pas écht moeilijk wordt.

Deze bimotor Lupo – of auto met verlichting van een Lupo – kwamen we al eerder tegen. Toen hadden beide motoren nog ongeveer 600 pk, dus samen zo’n 1.200 pk. Leek ons genoeg, maar DOP Motorsport overduidelijk niet. Volgens de uploader van de video produceren de motoren nu elk 900 pk. En daar valt echt niet mee te rijden.

Het lukt de bestuurder nauwelijks om de Lupo in een rechte lijn te laten gaan, ondanks de vierwielaandrijving. Uiteindelijk is de snelste tijd op de kwartmijl 9,22 seconden met een snelheid van 260 km/u. Kijk voordat de actie begint ook even bij de Lupo naar binnen, want niet alleen heeft de auto twee motoren, maar ook twee transmissies én twee schakelpoken.

Bimotor Lupo met 1.800 pk valt niet te besturen

Reacties

Laat een antwoord achter aan piet tiet Reactie annuleren

(verplicht)