BMW 3-serie Touring is ook hier

Nu is het wachten op de M3-versie...

BMW 3-serie Touring G21 2019 bergpas bocht
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie touring 2019 G21 interieur
BMW 3-serie touring 2019 kofferruimte G21
BMW 3-serie touring 2019 bagageruimte G21
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019 zonsopgang
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019 bovenaanzicht
BMW 3-serie Touring G21 2019 bergpas bocht
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie touring 2019 G21 interieur
BMW 3-serie touring 2019 kofferruimte G21
BMW 3-serie touring 2019 bagageruimte G21
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019 zonsopgang
BMW 3-serie Touring G21 2019
BMW 3-serie Touring G21 2019 bovenaanzicht

Stationwagens zijn cooler dan sedans. Het nieuwste bewijs? De nieuwe BMW 3-serie Touring. Het merk vertelt ons dat de compacte station zo’n 1,7 miljoen keer verkocht is sinds de E30-generatie de eerste 3-serie Touring introduceerde in 1987. De nieuwste heeft de looks om een stijgende lijn door te zetten.

Over cijfers gesproken: de BMW 3-serie Touring is groter dan zijn voorganger. Hij is 76 millimeter langer, 16 millimeter breder en 8 millimeter hoger. De wielbasis, waar het allemaal om draait, groeide met 41 millimeter. Verder is de tildrempel lager en nog meer van dat soort praktische zaken.

Het laadvermogen groeide met 32 liter naar 500 liter. Met de achterbank plat meet de bagageruimte 1.510 liter – dat is meer dan een Mercedes C-klasse. Goed, we hebben de coolheid van stationwagens wel weer genoeg doodgeslagen met saaie cijfers. Op naar het leukere nieuws.

BMW M340i Touring

Bij de introductie biedt BMW de keuze uit twee benzinemotoren en drie diesels. In november voegt het merk daar twee benzinemotoren en één dieselmotor aan toe. De interessantste is uiteraard de BMW M340i Touring met 374 pk uit een zes-in-lijn.

De 0-naar-100-tijd van de BMW M340i Touring is 4,5 seconden; dat is sneller dan de Audi S4 TDI. Een klep in de uitlaat zorgt voor meer akoestische ondersteuning in de modi Sport en Sport+, ook iets wat de Audi’s met hun dieselmotoren missen. De topsnelheid is 250 km/u.

De nieuwe BMW 3-serie Touring is stijver dan zijn voorganger en weegt zelfs een heuse 10 kilo minder. Een actief onderstel met extra hydraulische demping op de vooras en compressiebegrenzing op de achteras is standaard. Sportievere bestuurders kunnen kiezen voor het M-onderstel, dat de boel 10 millimeter lager legt.

Vanaf 28 september komt de nieuwe BMW 3-serie Touring naar de showrooms. Je kunt hem later deze maand aanschouwen in München als je niet kunt wachten. Volgens hardnekkige geruchten kun je over niet al te lange tijd trouwens ook nog een BMW M3 Touring verwachten.

Motoren van de nieuwe BMW 3-serie Touring

– BMW 320i Touring – viercilinder – 184 pk
– BMW 330i Touring – viercilinder – 258 pk
– BMW M340i Touring – zes-in-lijn – 374 pk
– BMW 318d Touring – viercilinder – 150 pk
– BMW 320d Touring – viercilinder – 190 pk
– BMW 330d Touring – zes-in-lijn – 265 pk

Reacties

Geef een reactie

(verplicht)

Het nieuwste van TopGear

Autonieuws