
Hij werd zojuist zij aan zij onthuld met de i3, maar eigenlijk is deze i8 Concept natuurlijk helemaal niet nieuw. We kennen de Vision EfficientDynamics-conceptcar immers al een tijdje, en ook een smaakvol bestickerd autootje-waarover-je-niet-mocht-bloggen liet weinig aan de verbeelding over.
Wel nieuw is het feit dat deze plug-in hybride supercar geen dieselmotor aan boord heeft, zoals het oorspronkelijke concept. Nee, de i8 zal een bescheiden driecilinder benzineblokje meezeulen, ter grootte van 1,5 liter. Op de een of andere bizarre manier weet BMW hier 220 pk uit te halen, die direct richting de achterwielen gestuurd worden. Tel de elektromotor die de voorwielen aandrijft daarbij op, en je komt op een totaal vermogen van 353 pk en een gecombineerd koppel van 550 Nm.
Met dit technologische kunstwerkje gaat de i8 van 0 naar 100 km/u in minder dan 5 seconden en tikt hij een begrensde topsnelheid van 250 km/u aan. Ondertussen blijft het gemiddelde verbruik steken op een wel zeer verantwoorde 2,7 l/100 km. De CO2-uitstoot: slechts 66 g/km. Wil je volledig elektrisch rijden met de i8, dan houdt ie dat met volle accu’s tot maximaal 35 kilometer vol.
In tegenstelling tot eerdere berichten wordt de i8 nu niet in 2013, maar in 2014 bij de BMW-dealers verwacht. We zijn benieuwder dan benieuwd.
Meer van TopGear


Is zo’n BMW i8 na tien jaar eindelijk een beetje betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze knotsgekke BMW i8 heeft vier (!) motorfietsmotoren en 880 pk

De BMW i8 is dood

BMW i8 Ultimate Sophisto Edition is de laatste i8

Verkeersregelaar laat Bentley op BMW knallen

De eerste BMW auto op waterstof komt al eerder dan je denkt

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

Is zo’n dikke BMW 7-serie (F01) na 17 jaar eindelijk betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Zo (verrassend) goed verkoopt deze controversieelste BMW écht In Nederland

Niemand wil deze ‘dikke BMW’ hebben, dus geeft BMW 21.080 euro korting

De BMW M5 Touring is een vetklep, maar hoe erg is dat nou echt? (review)

Deze schitterende Jaguar heeft een bijzondere verrassing onder de motorkap en het is geen elektromotor

Een van de (geflopte) droomauto’s van vroeger is nu extreem betaalbaar geworden

De Morgan Supersport gaat enorm met zijn tijd mee, maar rijdt het nog als een echte Morgan? (review)

Deze Porsche krijgt 272 pk extra maar de tuner is één belangrijk iets vergeten

Deze foute Mercedes ziet er waardeloos uit, maar is eigenlijk heel erg duur

Lotus Emira Turbo is trager dan ooit, maar daardoor ook beter

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer

Dit rijdende kunstwerk met tentdak is smaakloos, maar haalt wel 250 km/u

Audi gelooft ineens minder in elektrische auto’s, gaat 10 jaar langer door met verbrandingsmotoren

Met de nieuwe Audi Q3 hoef je eigenlijk nooit meer te tanken

De BMW M5 is een stuk lichter geworden, maar dat gaat wel gepaard met lelijkheid

De snelste Volkswagen aller tijden is niet eens de duurste (of de sterkste)

Deze ruige camper kost net zoveel als een klein huis en je mag er (legaal) in wonen

Er is een (groot) land waar de Tesla Model Y ineens extreem goed verkoopt

Bandenmerk waarschuwt (serieus): vergeet geen zomerlucht in de banden te doen tijdens hittegolf

Er komt misschien een nieuw soort belasting op brandstof in Nederland: tot wel 45 cent per liter extra

Audi vindt de stengel achter het stuur opnieuw uit – zo werkt de nieuwe richtingaanwijzer
