
Hij werd zojuist zij aan zij onthuld met de i3, maar eigenlijk is deze i8 Concept natuurlijk helemaal niet nieuw. We kennen de Vision EfficientDynamics-conceptcar immers al een tijdje, en ook een smaakvol bestickerd autootje-waarover-je-niet-mocht-bloggen liet weinig aan de verbeelding over.
Wel nieuw is het feit dat deze plug-in hybride supercar geen dieselmotor aan boord heeft, zoals het oorspronkelijke concept. Nee, de i8 zal een bescheiden driecilinder benzineblokje meezeulen, ter grootte van 1,5 liter. Op de een of andere bizarre manier weet BMW hier 220 pk uit te halen, die direct richting de achterwielen gestuurd worden. Tel de elektromotor die de voorwielen aandrijft daarbij op, en je komt op een totaal vermogen van 353 pk en een gecombineerd koppel van 550 Nm.
Met dit technologische kunstwerkje gaat de i8 van 0 naar 100 km/u in minder dan 5 seconden en tikt hij een begrensde topsnelheid van 250 km/u aan. Ondertussen blijft het gemiddelde verbruik steken op een wel zeer verantwoorde 2,7 l/100 km. De CO2-uitstoot: slechts 66 g/km. Wil je volledig elektrisch rijden met de i8, dan houdt ie dat met volle accu’s tot maximaal 35 kilometer vol.
In tegenstelling tot eerdere berichten wordt de i8 nu niet in 2013, maar in 2014 bij de BMW-dealers verwacht. We zijn benieuwder dan benieuwd.
Meer van TopGear


Is zo’n BMW i8 na tien jaar eindelijk een beetje betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze knotsgekke BMW i8 heeft vier (!) motorfietsmotoren en 880 pk

De BMW i8 is dood

BMW i8 Ultimate Sophisto Edition is de laatste i8

Verkeersregelaar laat Bentley op BMW knallen

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

Deze BMW E30 met 1.000 pk klinkt zo goed dat de politie zelfs even een compliment moet geven

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Waarom betalen sommige mensen 25.000 euro voor een speciale lakkleur? En is dat het wel waard?

BMW is niet alleen sportiviteit op vier wielen – dit zijn de sportieve motorfietsen van BMW

Komt er nog een Bugatti Tourbillon zonder hybride aandrijflijn?

Waarom de nieuwe Bugatti Tourbillon geen turbo’s heeft (terwijl de Chiron er vier had)

Waarom de baas van Bugatti nog nooit in de Bolide met 1.600 pk heeft gereden

Een van de coolste BMW’s ooit lijkt (deze week) een comeback te maken

Van deze toffe auto was je allang vergeten dat ie bestond, maar hij is nu verrassend betaalbaar

Ga even zitten, er is slecht nieuws: de eerste elektrische Ferrari wordt niet dit jaar onthuld

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Dit betaal je in Nederland voor de lichtste en krachtigste BMW M2 van dit moment

Deze oersaaie (en spotgoedkope) Passat heeft stiekem een van de coolste Volkswagen-motoren ooit

Volkswagen komt weer met een goedkope auto – dit is de (waardige) opvolger van de Up

De reden waarom nieuwe Volkswagens zo slecht waren de afgelopen jaren (en waarom het nu beter wordt)

Koopje: wat 5 jaar geleden de duurste BMW van Nederland was (met V12!), kost nu al minder dan een Volkswagen Golf

‘Waterstof is toch de perfecte oplossing, waarom focussen we daar niet op?’

In Amerika kijken ze je heel raar aan als je dit een Volkswagen Golf noemt

Word je stiekem bespioneerd door je autobanden? In de VS vrezen ze van wel

Zal de Alpine A390 een leuke elektrische crossover zijn?

Als je niet oppast wordt je camper binnenkort veel duurder om te hebben
