
Hij werd zojuist zij aan zij onthuld met de i3, maar eigenlijk is deze i8 Concept natuurlijk helemaal niet nieuw. We kennen de Vision EfficientDynamics-conceptcar immers al een tijdje, en ook een smaakvol bestickerd autootje-waarover-je-niet-mocht-bloggen liet weinig aan de verbeelding over.
Wel nieuw is het feit dat deze plug-in hybride supercar geen dieselmotor aan boord heeft, zoals het oorspronkelijke concept. Nee, de i8 zal een bescheiden driecilinder benzineblokje meezeulen, ter grootte van 1,5 liter. Op de een of andere bizarre manier weet BMW hier 220 pk uit te halen, die direct richting de achterwielen gestuurd worden. Tel de elektromotor die de voorwielen aandrijft daarbij op, en je komt op een totaal vermogen van 353 pk en een gecombineerd koppel van 550 Nm.
Met dit technologische kunstwerkje gaat de i8 van 0 naar 100 km/u in minder dan 5 seconden en tikt hij een begrensde topsnelheid van 250 km/u aan. Ondertussen blijft het gemiddelde verbruik steken op een wel zeer verantwoorde 2,7 l/100 km. De CO2-uitstoot: slechts 66 g/km. Wil je volledig elektrisch rijden met de i8, dan houdt ie dat met volle accu’s tot maximaal 35 kilometer vol.
In tegenstelling tot eerdere berichten wordt de i8 nu niet in 2013, maar in 2014 bij de BMW-dealers verwacht. We zijn benieuwder dan benieuwd.
NIEUWSBRIEF
Het laatste autonieuws, de meest recente tests en exclusieve auto-content rechtstreeks in je mailbox. En als je wilt kunnen wij je ook op de hoogte houden van aanbiedingen van onze partners.
Meer van TopGear


Is zo’n BMW i8 na tien jaar eindelijk een beetje betaalbaar geworden? Dit kosten ze nu

Deze knotsgekke BMW i8 heeft vier (!) motorfietsmotoren en 880 pk

De BMW i8 is dood

BMW i8 Ultimate Sophisto Edition is de laatste i8

Verkeersregelaar laat Bentley op BMW knallen

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Waarom je eigenlijk altijd grotere wielen achteraf moet monteren in Nederland

Ook de Koninklijke Marechaussee wil overstappen op nieuwe (en snellere) BMW’s

De vorige BMW i3 vonden jullie echt heel lelijk, maar de volgende gaan jullie wél mooi vinden

De verkoopdoelstelling van de Aston Martin Vanquish Volante is wel érg optimistisch

Toyota haalt de Supra uit productie: dit betaalde een Nederlander voor het allerlaatste model

De Morgan Supersport is net zo duur als een Dacia Jogger (in de wegenbelasting)

Een van de mooiste Audi’s van dit moment is tweedehands wel heel goedkoop aan het worden

Ook al heb je heel veel geld, je kunt de Nissan GT-R niet meer bestellen

De nieuwe politie-Mustangs zijn opmerkelijk genoeg trager dan onze Mercedes-diesels

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Wist je dat deze (inmiddels) betaalbare BMW stiekem een volbloed racemotor heeft?

Mag de Duitse politie jouw telefoon in beslag nemen als je Flitsmeister gebruikt?

De eerste nieuwe Alpina is bekend (en het is niet een SUV)

Speciale Audi RS Q8 heeft een interieur dat 74.900 euro kost (dus zonder auto)

Met deze Mercedes-bus mogen klusjesmensen gewoon alle stadscentra in

De binnenspiegel in je auto is verplicht, maar er is een hele rare uitzondering

Dikke nep-BMW 7-serie ziet er beter uit dan het origineel (en daar is een goede reden voor)

Let op: deze parkeerapp wordt binnenkort flink duurder (en welke moet je nu hebben?)

Duitsers willen snelheidslimiet op Autobahn, maar er is nog hoop

Op deze wijze gaat de Fiat 500 weer een enorm succes worden in Europa (en dus ook in Nederland)
